Lindabtn sa for siden:
I pakken fra "nøttefabrikken" står det at det er 12,3 gr karbohydrater pr 100 gr, men i matvaretabellen står det 3,1 karbs. Hva er det som stemmer egentlig, noen som vet??
Lindabtn sa for siden:
I pakken fra "nøttefabrikken" står det at det er 12,3 gr karbohydrater pr 100 gr, men i matvaretabellen står det 3,1 karbs. Hva er det som stemmer egentlig, noen som vet??
nellie sa for siden:
jeg hadde gått for det som står på posen=)
Ullabulla sa for siden:
Enig med Nellie.
Jeg kjøper paranøtter i en innvandrebutikk og disse er fra Sunrise Food.
Der står det 5g karbo pr. 100 gr. Det er hva jeg forholder meg til.
Gerd sa for siden:
Enig med nellie :ja:
Lindabtn sa for siden:
hmm.... paranøtter er jo paranøtter,skjønner ikke det. men men, ingen overhengende fare :p
neitakktilsukker sa for siden:
det kan hende de inneholder ulik mengde karbo fordi de er ristet i sukker eller no`.
det er ulikt karb innh i hvalnøtter og.. husker ikke antallet men det er forskjell på innh karbo i den "vanlige" pakken og de økologiske.
men jeg er enig med dere at det er litt vanskelig å orientere seg på mengden karb i matvarer når det er forskjell fra produsent til produsent.
sma sa for siden:
Mine paranøtter, eller ica's :p, har 3 karber pr 100 gr. :)
Torkil sa for siden:
Hei
Forskjellen er ofte den at det er tale om nettokarbohydrater 3-5 og totalkarbohydrat ( inklusive kostfiber som vi jo ikke teller med) 12,3.
Nøttefabrikken har høyere verdier for karbohydrat en ALLE andre.
Jeg vet ikke om det er pga prisen på analyse av næringsstoffer.
en vanlig test med svar på fett, protein og karbohydrat er ca 250 kr, mens fiber alene koster 1000 kr.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.