< Tilbake til oversikten

*** Elians Nye Dagbok ***

elian sa for siden:

Jeg tenkte jeg måtte sette i gang med en ny dagbok. Den forrige ble et x-antall sider lang, og er så gammel at jeg har ikke lyst til å fortsette på den. For interesserte kan den leses her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1565&highlight=elians+dagbok

Noen av de 25 kiloene jeg gikk ned i 2004 snek seg på igjen i mitt siste svangerskap, så nå er det på'n igjen :D

Jeg er nå på min 3. uke med Lavkarbo. Hadde 1 uke med nedtrapping av karbo, og gikk i ketose på dag 7. Har nå vært i ketose i 8 dager. Har tatt av 2,7kg, og har 11,3kg igjen. Målet er å komme dit før 17.mai :)

17 januar 2008

2.mars 2008

elian sa for siden:

Mat og trening uke 2:

TIRSDAG

frokost: 1 skål 7korn m/ søtstoff og melk

lunsj: 2 hamburgere uten brød + ost og bernaisesaus

Mellom: 1 pølse uten brød

Kvelds: stekt kjøttdeig, kinakål og ostesaus

ONSDAG

Frokost: Rester fra gårsdagens kveldsmat (kjøttdeig, bittelitt kinakål + ostesaus)

Lunsj: ommelett av 3 egg med ost, stekt sopp og litt salatblader

Middag: 200gr svinefilet i strimler, 1 LITEN bit blomkål og saus av fløte og yoghurt og div. krydder.

Kvelds: Noen kyllingvinger

TORSDAG

Frokost: 200gram reker + ca.50 gram kinakål

Lunsj: ommelett av 3 egg med masse ost inni, litt sjampinjong

Middag: 2 karbonader, 2 skiver bacon, 1 egg, 1 stor fersk sjampinjong i skiver

Kvelds: 1 eggepannekake av 2 egg + søtstoff, fylt med cottagecheese, søtstoff og kanel

Har også trent i dag. 45 minutter på tredemølle. 40 minutter gange i raskt tempo med 30% stigning, løp de siste 5 minuttene. Kjempefornøyd!

FREDAG

Frokost: 2 karbonader og 1 egg + 1 sjampinjong

Lunsj: svinefilet i strimler + bacon og bittelitt brokkoli, surret i fløte og ost Mmmm!!!!

Middag: svinefilet i strimler, reker og løk i red curry thai saus

Kvelds: Ingenting

Trening: 2 timer gåtur med vogna

LØRDAG

Frokost: 2 små ommelett-pletter m/ ost + 3 skiver skinke og en dash seterrømme

Mellom: 1 proteinshake (25gr prot / 1,2 gr karbo)

Lunsj: 1 proteinshake

Middag: 1 karbonade med egg og ost

Kvelds: 200gram indrefilet, sopp, brokkoli og pepper/fløtesaus Mmmm!!!!

Trening: 45 min rask gange på tredemølla

SØNDAG

Frokost: 1,5 proteinshake (var litt sur for at stixen min var hvit i går)

Lunsj: 200gram kyllingvinger + 2 Babybell ost (light, faktisk)

Etter trening: 1 proteinshake

Middag: 1 liten neve kinakål, 1 bit agurk, 150gram reker, 5 skiver ost i biter, litt olje og majones

Trening: 1 time flyt&pilates

elian sa for siden:

Mat og trening uke 3:

Mandag

Frokost: 2 karbonader, 100gram gulost og 40 gram agurk

Etter trening: 1 proteinshake (vann + 0,5dl fløte)

Middag: 2 stykker laksefilet, blomkål/brokkoli-grateng med fløte og ost

Kvelds: Eggesjokoladeproteinpannekake med CC og 5 frosne jordbær

Nattmat: 3 skiver kokt skinke og 2 skiver gulost rullet sammen med Kavli skinkeost inni. 2/3 av en Creme cherrie ost

Trening: 20 minutter tredemølle + 30 minutter styrke lår/rumpe

TIRSDAG

Frokost: Proteinpannekake med kakao, 3 egg, vann og proteinpulver med 5 jordbær og kesam

Lunsj: Salat bittelitt kinakål, masse reker og majones)

Middag: 2 kotletter m/ bernaise

Kvelds: Stekt kjøttdeig med litt sopp og løk og spagettisaus

ONSDAG:

Frokost: 1 rollerburger uten brød

Lunsj: stekt kjøttdeig (samme som kvelds i går)

Mellom: 1 prot.shake

Kvelds: Liten ommelett med sopp og ost...

Spist alt for lite i dag.....

elian sa for siden:

Jeg snikveide meg i dag, og ble så skuffa over å ha gått opp 200gram... :mad:

Men så leste jeg på et annet forum at man veier mer når man har mensen!?

Så da krysser jeg fingrene for at jeg egentlig har gått ned 1 kilo eller 2 :D

Har ikke veie/måledag før på fredag, så jeg får vel holde meg i skinnet.... :cool:

Gerd sa for siden:

Titter innom her også jeg :D
[i][/i]
Ja det er helt normalt å gå opp i vekt under mensen...
[i][/i]
Men nå skal jeg legge meg ;) Blir jo bare trøttere og trøttere her jeg sitter... merkelig
[i][/i]
Natta da, natterangler :D

Nille sa for siden:

NÅ har jeg plutselig oppdaget at du er tilbake !
Luringen ! :love:

Har savna deg her inne. Du ble så lenge borte.......

VÆLKØMMIN HEM´ ATT !

:suss: & :klem:

PS Hvordan i huleste jeg skal bli vant til BlåBobler etter mange år med Elian..... det er en annen sak. Husk jeg er en gammel dame ! ;)

Nille sa for siden:

Forresten, lurer bare på hvorfor du startet helt på nytt isteden for å bare endre navn? Du kan ikke ha 2 profiler vettu ;)

elian sa for siden:

Jeg husket ikke passordet på Elian og sendte 2 mail, men fikk aldri svar. Derfor åpnet jeg ny profil... :confused:

elian sa for siden:

Jeg føler vel egentlig ikke at det er nødvendig å skirve inn hva jeg spiser hver eneste dag lenger. Det går i det samme hver dag alikevel.

Akkurat i går ble det 1 shake til frokost, stor salat med kylling, skinke ost og fetaost til lunsj (var borte hele dagen på håndballturnering med eldstejenta, og var flink å hadde med meg lunsj) På vei hjem ble det en Atkins morningshine-bar. Kyllingfilet til middag og en eggevaffel med sjukkerfri sjokolade til kvelds.

I dag har eldstejenta hatt bursdag så min frokost ble 3 pølser :cool: Lunsj ble en shake og middag ble laks med sopp og paprika i fløtesaus. Også tok jeg en eggevaffel med sukkerfri sjokolade igjen nå på kvelden.

Har ikke trent hele uka. Nettopp starta som dagmamma igjen, og har vært så innmari opptatt. I tillegg hadde jeg end el kakebestillinger. For dere som er interessert så kan dere ta en titt på hjemmesiden til mitt helt nystartede firma www.matogkaker.no :) Ps! Dette er ikke for dere som sliter med å få bort søtsuget!! :eek:
Heldigvis er jeg over søtsuget selv, så det går helt fint å bake 10 kaker i uka, uten å så mye som smake på kremen :D

Jeg veide meg igjen i dag, og veier enda 300gram mindre enn på fredag. Men nå er mensen borte, så det var nok det som gjorde at jeg ikke hadde gått ned så mye.

Men gjennomsnittet de 3 ukene jeg har holdt på nå så har jeg gått ned:

Uke 1: 900gram
Uke 2: 800gram
Uke 3: 800gram

Jeg er LITT skuffa over at jeg ikke gikk ned mer den første uka, synes alle går ned flere kilo da. Men men... Det går riktig vei i hvertfall :)

nettan sa for siden:

det kommer vel litt av at du ikke har så mange kilo for mye:D

Nille sa for siden:

Du følger programmet mitt til punkt og prikke ser jeg. Men uke 4 gikk jeg OPP 200 gram :p. Så du leder ;)

Du vet jo veldig godt at dette er helt perfekt fart å gå ned i. Det er det aller beste for kroppen din !

Syns du er veldig flink jeg Elia.... ahem hoste harke ..... Blåboble ! :klem:

elian sa for siden:

Og vips!! Så var jeg Elian igjen :D:D:D Det ble så fremmed å være noen andre her inne, så Blåbobler er nå historie på lavkarbo.no...

Jeg er storfornøyd denne uka. Har øket fettinntaket en del og det vistes virkelig på vekta og på midjemålet!!

Har gått ned 1,3 kilo og inn 10,5cm tilsammen den siste uka :p:p:p:p

Jeg har spist litt mer meierismør, cocosa, tatt CLA og pøset på med hjemmelaget majones :)

elian sa for siden:

I dag har vi bare kost oss... Hadde barnefri i natt og sov helt til 9.30!! :D

Dro til Strømstad å kjøpte proteintilskudd, spiste lunsj og koste oss. Senere på dagen var gubben på Hockeykamp og jeg og barna hos foreldra mine å spiste ribbe :p:p:p

I Sverige spiste jeg den beste frokost-tallerken jeg har fått servert noen gang!!

Den inneholdt jo selvfølgelig mye stekte poteter, men de lot jeg bar ligge. Så var det 1 egg og 15 skiver bacon!!! + masse salat :D

elian sa for siden:

Jeg synes det går sååå tregt... Me jeg vet jo at jeg egentlig ikke skal klage når vekttapet har et gjennomsnitt på 700gram i uka.....

Uansett, Nille har nok rett... Jeg gjør som jeg gjorde mot slutten av forrige slankeperiode: JEG SPISER ALT FOR LITE!!!!!!!!

I dag har det blitt, kl.08 en halv skive ketolysebrød med ost, kl.13 1 proteinshake, kl.15 2 karbonader m/ ost, 2 stykker ostekake (sukkerfri og med nøttebunn i stdedenfor kjeks) og kl.22 en ommelett med ost, skinke, paprika og sopp til kvelds... Skulle nok hatt en større frokost, og kanskje enda et måltid...

Jeg gikk meg en tur i kveld. Pga morsdagsbesøk, fikk jeg ikke trent pilates som planlagt....

Uka som kommer nå har jeg levering av mat og kaker tirsdag, torsdag og søndag. Så det kommer antageligvis ikke til å bli noe tid til trening i det hele tatt....

Gerd sa for siden:

Hei :)
[i][/i]
Ja du må spise, jente ;) Viss kroppen får for lite, går den på sparebluss :ja:
[i][/i]
Min erfaring er at viss jeg får i meg nok mat om morgenen så fyser jeg mindre om kvelden :)
[i][/i]
700 gram i uka er jo flott det da :heia:

elian sa for siden:

Vi har vært på Hafjell i vinterferien... Og jeg sprakk! :(

Fredag kveld spiste jeg 2 pizza-stykker (sambo hadde bursdag)
Lørdag kveld spiste jeg taco (1 tortillalefse)
Søndag spiste jeg 1 kebab (bare halve brødet)

Skikkelig dårlig samvittighet.... :(:(:(:(:( Selv om alt det andre jeg har spist hele turen har vært 100% etter ketolyseboka....

Har vært ute å gått tur med vogna 2 timer nå etter at vi kom hjem fra fjellet..... Æsj.... :o

Gerd sa for siden:

Velkommen hjem fra vinterferie :)
[i][/i]
Og du, det var ikke mye du har "skeia" ut med da... :klem:
[i][/i]
Og heller ikke det værste du kunne spist...
[i][/i]
Ikke vær sint på deg selv for dette. Det hjelper ikke. Vi har alle snubla :ja: Og reist oss opp igjen og fortsatt den gode lavkarboveien :)
[i][/i]
Næh, kjære deg, bare vend blikket fremover, spist er spist!
[i][/i]
Stooor :klem:

elian sa for siden:

Takk for det!! :)

Føler meg litt bedre nå. Var på vekta i dag og har gått ned 100gram. Ikke at det er mye, men jeg har i hevrtfall ikke gått OPP...

Vi gikk jo 3 lange skiturer og var mye ute å aka på hytta + at jeg gikk en 2 timer lang tur i går kveld. Så jeg har vel kanskje klart å brenne de karbene jeg spiste :)

I dag er det på'n igjen med trening :p

Og jeg har til nå bare tatt en proteinshake :cool: Ja, jeg vet jeg burde spist frokost..... (den dårlige samvittigheten har ikke sluppet helt taket enda....)

elian sa for siden:

I dag er jeg glad :D

[CENTER]Målinger uke 10 [/CENTER]

[CENTER]Vekt: 68,8kg
Lår (ridebukse): 61,5cm
Lår (midt på): 52cm
Legg (den tykkeste delen): 38cm
Midje (det tynneste): 73cm
Mage (ved navlen): 90cm
Hofter: 95cm
Rumpe: 99cm
Overarmer: 28cm [/CENTER]

[CENTER]FØRSTE DELMÅL NÅDD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [/CENTER]

[CENTER]**********************************************************************************[/CENTER]

Gerd sa for siden:

Gratulerer såååå masse

Nille sa for siden:

Elian, vil du at jeg skal døpe om dagboka di til Elians nye dagbok eller noe sånt ?

elian sa for siden:

Jatakk :):):):)

elian sa for siden:

Oppdatert med nytt bilde jeg tok i dag. Og jeg må faktisk innrømme at jeg er ganske fornøyd :D

Nå raser jeg avgårde til hockeykamp!!!! Spennende! Det er 2-2 i kamper i sluttspillet mellom Sparta og Comet!!!! Iiiiiiii!!!!!!! :p :eek:

Vi har barnefri i dag og skal endelig få sobe en hel natt! Det er minst 4 mnd siden sist tror jeg!!! Skal bli deilig!! :):)

paprika sa for siden:

Stikker bare innom for å si hei:)

Madeleine sa for siden:

Hei Elian.:)

Vi har ikke hilst på hverandre tidligere,men har lest mange av dine innspill her som jeg har lært mye av....Takk!!

Så før og etter bildene dine....så utrolig forskjell...skulle neten tro det var en helt annen kropp!:)

Ganske lik som deg...men kanskje litt større t.o.m:D

Lurte litt på dette med proteinshake...Tenkte å bruke det litt som kos også jeg da...:p

Kunne du være snill og fortelle litt mer hvorfor du tar dette,merket du bruker osv....??.. og hvor mye proteiner passer du på å få i deg i.l.a en dag?

Ha en forts.fin dag....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.