< Tilbake til oversikten

Erfaringer med "guttepupper"?

Kenny sa for siden:

Noen her som har erfaring med "guttepupper" og om du/dere har klart å slanke/trene bort puppene?:confused: Jeg er overvektig og har pupper noe som er svært sjenerende når jeg er i basseng eller sitter med t-skjorte.
Jeg har lett på denne siden og fant kun info om gynokomasti, noe jeg sannsynligvis ikke har.
Forøvrig så er jeg underveis med en protein-fett diett, kanskje den kan minske puppene? erfaring fra andre??

Summer sa for siden:

Siden jeg er jente, så har jeg ikke erfaring med akkurat dette, men jeg tenker som så at siden brystene til kvinner blir mindre ved slanking, så blir det vel det samme på menn? Og en del av effekten til et lavkarbokosthold er jo at man minsker fettandelen på kroppen, så da skulle det vel forhåpentligvis være i boks? :vetikke:

Bulldog sa for siden:

Forutsatt at det ikke er gyno, så vil moobs'ene dine forsvinne med resten av fettet.

Kenny sa for siden:

Hmm okey, jeg har sjekket meg for gyno og fikk negativt resultat på det.

Trolljenta sa for siden:

Du kan ha ubalanse i hormonene dine på grunn av overvekten.
Ubalanse i hormonene kan gjøre menn mer feminine og kvinner mer maskuline.
Når hormonene stabiliserer seg og vekten går ned, skal i teorien puppene krympe også. Har ikke sett noe her inne om erfaringer fra menn, men det er mange eksempler her inne på effektene av vektnedgang og stabilisering av hormonene hos kvinner (mindre behåring, mer stabil mens etc.).

Kenny sa for siden:

Jeg trodde jeg hadde gyno da jeg utviklet pupper men, det begynte da jeg var rundt 14år og med tiden ble de bare større(pinlig og flaut).......men jeg lurer på om de bare fortsatte da jeg begynte med min dårlig livsstil med gratis burger m tilbehør og det var ofte. Hormoner kan sikkert ha no å gjøre med min situasjon , men med tanke på at mine tidligere erfaringer innenfor mat overe flere år så begynner jeg å tro at fettet lagrer seg på et uheldig sted for min del.
Jeg vil forsøke å ta morgen svømming kombinert med diett. Men jeg vurderer å starte en journal/blog for å se evt. fremgang eller hype meg selv ovrt tid.

Megvel sa for siden:

En journal her inne er kjempebra!
Der får du kompiser som følger deg, og råd og vink på veien!
Du får også fulgt deg selv og sett hva man gjør rett og feil. Mange av journalene her er ganske imponerende, det er de som går ned 40kg og sånn!

Så vidt jeg har forstått det så gå de fleste til "ordentlige" hormonsykluser på lavkarbo, gutta blir mer mannete, jentene får ordent på pcossen sin.

Gubben her, med en patetisk liten vom han hadde komplekser for, har gått ned 5kg (og bare vommen er borte) siden den 23/12! Han har ikke trent en gang. Og det på Atkins/Ketolyse. Menn renner jo fettet av (veldig urettferdig spør du meg :D:D:D)

Torkil sa for siden:

Hei
Puppene forsvinner sammen med kroppsfettet for øvrig. Det kommer i tur og orden. Man kan ikke bestemme hvilket fett som skal forsvinne først.
Situps fjerner f.eks ikke magefett!!! Beklager til alle dere som har ødelagt ryggen med situps helt forgjeves. :o

Vennlig Hilsen
Torkil :)

nettan sa for siden:

Hmm det var godt og høre torkil;)
Orker ikke sitt ups for jeg får så vondt i korsryggen...
Om ikke fettet forsvinne så blir den strammere da:)

Kenny sa for siden:

Takker for gode svar.

Grovsnus sa for siden:

Guttepupper
En ting til er at det kan være arvelig. Noen menn har "litt" pupp. Men det meste forsvinner med fettet.

Kenny sa for siden:

Ikke arvelig her. Men med diett så vil de nok "forsvinne" etterhvert. Gidder ikke å betale 20.000kr for en operasjon med det første.

Kenny sa for siden:

Er det noen her inne som har hatt pupper og opplevd at de har gått ned, stabilisert seg (brystet ser mer mannlig ut) etter/under diett evt. kombinert med trening?

Bulldog sa for siden:

En kamerat av meg har gyno etter en periode med litt uheldig selvmedisinering. Jo mindre kroppsfett han har, jo mindre synes tyttebæra hans. Din situasjon er en litt annen, men prinsippet er det samme; mindre kroppsfett, mindre moobs ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.