< Tilbake til oversikten

Smerte/kløe fra korsrygg nedover i bena ...

nita58 sa for siden:

Hei!

Jeg har begynt på Ketolyse .......igjen! Er på dag 2, men igår begynte jeg på kvelden å få vondt/kløe fra korsryggen og den sprer seg med samme type smerte nedover begge bena. Måtte stå opp kl.02 inatt og ta meg 2 paracet.
Det er utrolig irriterende og det blir verre når jeg sitter, tar Ketolyse tabl. Er det noen som har noen erfaring med dette når de begynte med Ketolyse???

Hva kan jeg gjøre?:confused:

MorStine sa for siden:

Iom at det stråler nedover i beina fra korsryggen, så er det første som slår meg isijasnerve i klem. Hadde det i svangerskapene mine...

Kan ikke se hvorfor det skulle ha noe med ketolyse å gjøre? Vet mange sliter med leggkramper ol pga magnesiummangel, men jeg er jo ingen lege, bare synser og tenker;)

nita58 sa for siden:

Du har helt rett MorStine, har kikket litt på nett og det ligner på isjias. Jeg tenkte mer på kløe i bena og sånn, men dette er mye verre siden det starter i korsryggen.

Dette passer utrolig dårlig, flyttebilen kommer imorgen(de pakker for oss heldigvis), men vi må jo pakke alt opp i det nye huset. Har tatt 2 paracet, for jeg har en del å gjøre. Håper dette går over kjapt, noen med erfaring og gode råd????

Det hjelper å være i bevegelse:rolleyes:-har aldri hatt dette før, selv da jeg gikk gravid for 3 år siden.Ufff:(

Marilyn sa for siden:

Uff, dette hørtes ikke noe godt ut :(
Eneste 'tipset' jeg har er å kjøpe en type smertestillende som heter Ibufrofen (eller noe lignende).. ikke vanlig ibux, de er litt sterkere enn de vanlige. Hvit og grønn eske. Får kjøpt de reseptfritt på apoteket. Jeg kjøpte de en gang jeg hadde så vondt i nakken at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Kunne ikke røre på hodet. Tok 1 sånn pille, og smertene var over etter 15 min.. :D

nita58 sa for siden:

Tusen takk for gode råd!
Jeg bor i utlandet så jeg får nok ikke tak på Ibufrofen, har Paracet og noe som heter Advil(amerikansk merke).

2 paracet hjalp supert. Hvor mange kan jeg ta iløpet av dagen? Og hvor mange dager? Kanskje dette går bort om noen dager???

MorStine sa for siden:

Men ibux har jo virkestoffet ibuprofen i seg, bare at det er en annen leverandør, mener det er samme virkestoff i det, men man kan få begge i 400 mg, mens vanlige er 200 mg. Mener det var det venninna mi som er farmasøyt svarte meg da jeg var på leting etter Ibux-lignende i Danmark i sommer, da kjøpte jeg Ibuprofen i stort glass (tror det er 200 i glasset), litt annet enn i Norge der vi kun får kjøpe 20 av gangen. I Danmark kjøpte jeg en boks med 300 Pamol og en med 200 Ibuprofen og det ble 150 kr...

Det er jo typisk for isjias at det lønner seg å være i bevegelse. Men jeg vil anbefale deg å få undersøkt deg om det ikke blir bedre, min skive var nær ved å skli helt ut, men fikk hjelp i tide og har til dags dato ikke hatt problemer i ettertid. Og minste gutten min er 2 år- i dag faktisk:D

nita58 sa for siden:

Grattis med 2 års dagen til gutten din:D

Har ikke tid å sjekke dette opp nå, håper at dette går over iløpet av helgen, flyttebilen ankommer det nye huset på søndag eller mandag. Da har vi 200 esker å pakke opp.................puhhhhh!

Om det vedvarer får jeg gå til legen på det nye stedet iløpet av neste uke. Veeeeeeldig dårlig timing dette:(......det positive, er flink med Ketolyse ihvertfall:p

Gobolla sa for siden:

Hei nita58

Jeg begynte på ketolysekuren 1 januar og etter noen få dager (2-3?) fikk jeg en veldig verk i hofter og det strakk seg nedover lårene, det vedvarte et par dager, også var det vekk. Det var såpass vondt/ubehagelig at det var vanskelig å sove, jeg satt liksom å masserte beina og hoftene.

Det skulle vel være skikkelig uflaks hvis det er isijasnerven som er i klem på begge sider samtidig, som regel (jeg er ingen lege, men laaang erfaring med dårlig rygg) får man vondt på den ene siden.

Håper det går bra med deg og at det ikke er noe langvarig

Marilyn sa for siden:

Ja, Ibux har Ibuprofen i seg.. jeg spurte bare hun på apoteket om hun hadde noe som var sterkere enn vanlig ibux eller paracet fordi det ikke hjalp mot nakken min, og da fikk jeg de i grønn og hvit eske. jeg lurer på om det var 400 mg ja.. hmm. De ligger hjemme og jeg er på jobb så jeg får ikke sjekket..
Jeg har ikke så mye peiling på sånne her ting, jeg vet bare at de jeg fikk funket :)

Jeg bodde et år i USA også, og da fikk jeg noen piller for mine helt for J****** mensensmerter.. de funket også utrolig bra.. om jeg bare hadde husket hva de het.. kløsegihodet

MorStine sa for siden:

Ja, man skal være max uheldig (som min far) om man får det på begge sider samtidig...

lokkebiff sa for siden:

Du kan ta 1 gram inntil 3 ganger iløpet av dagen. Så dersom du har tatt 2 à 500 mg, har du enda igjen 4 stk idag.

Men vær obs!!

Fra felleskatalogen:

Har ikke symptomene gitt seg iløpet av etpar dager, bør du nok oppsøke legen...

God bedring, og lykke til med flyttingen!!:)

:klem:

nita58 sa for siden:

Tusen takk folkens!

Jeg måtte ringe en kompis av meg i Norge til slutt(han er fysioterapeut+kan masse om rygg etc) Han mente at det var noe i ryggen-prolaps lignende, måtte ikke ta noen tunge løft etc. Jeg har Brexidol hjemme, og det er også betennelsesdempende, har tatt de og skal forsette med 1 stk hver dag i 6 dager etter anbefaling fra fysioterapeuten.

Flyttegutta kommer hit imorgen og da er det ingen vei tilbake!

"Snakkes" når jeg har internett oppe og går i Belgia! Skal prøve å være kjempeflink å spise lavkarbo, selv om det ikke er så lett med flytting, hotellopphold etc.:rolleyes:

Klem;)

nita58 sa for siden:

OK! Håper at det er noe forbigående jeg har fått, krysser fingre!;)

Chianti sa for siden:

Hei! Det samme har jeg opplevt før også, men da fulgte jeg Fedon.....fikk utrolig vondt i lårene..... (jeg vet det høres helt sprøtt ut) dette skjedde på 2 ulike forsøk på kuren. Siste gang jeg forsøkte det, så skjedde det ikke, men da spiste jeg mye linser, bønner etc. som jeg ikke gjorde første gang. Jeg har dessverre ikke noe svar å gi deg, men kan ihvertfall si at JA, jeg har opplevd det samme. Jeg fulgte dessverre ikke kuren lenge nok de to første gangene til å kunne si om det gikk over eller ikke. Får håpe du holder ut litt til for å se om det kanskje går over etter en stund! Lykke til!

Kitt sa for siden:

Psst! Tråden er snart 3 år gammel!;)

Når det er sagt, mange reagerer på sukkerabstinenser med å få rare vondter rundt om! Gir seg som regel etter noen dager/uker!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.