< Tilbake til oversikten

SHIT! Jeg har bommet fullstendig!

SkinnyToBe sa for siden:

Jeg har hatt en ketolysepause, og gikk da på lindberg. Han snakker så varmt om linser, så jeg har lagt meg til vane å spise linse og blomkålmos til middag. Det er kjempegodt.

MEN, så skal jeg en ny runde på ketolyse nå.
Og da leste jeg innholdsfortegnelsen for å regne karbo på linsene, og det er jammen 50%!!!!!
Det er jo helt utrolig mye!!! Er det mulig???

Iset sa for siden:

Vel, på Lindberg teller man jo ikke karbohydrater, man går etter mat med lav glykemisk index. Det er noe helt annet enn ketolysekuren. ;)
Linser er kjempesunt, vi spiser mye linser og belgfrukter generelt her i huset, men vi TELLER ikke karbohydrater da, holder oss til de sunne typene.

SkinnyToBe sa for siden:

Jepp jeg vet det, men jeg tenker litt på totalen da. Når det er så mye karbo i linsene så må jo GB bli ganske høy selv om GI er lav? Man spiser jo ofte store mengder av det (jeg spiste ca 150 g til hver middag).

Megvel sa for siden:

D'er jo masse fiber og proteiner og sånn i linser da, så da har de vel lav GI?

SkinnyToBe sa for siden:

Ja det er det sikkert. Men GB blir nok høy alikavell vil jeg tro, siden det er så mye karbo og man spiser så mye av det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.