< Tilbake til oversikten

Forventninger etter 1 uke?

leni sa for siden:

Hva kan man forvente etter 1 uke hvis man vet man har fulgt lavkarbo bra?
Husker sistgang jeg prøvde hadde jeg tatt endel cm på kroppen på ei uke...2 cm på magen allefall. men nå føler jeg på meg at det ikke har hjulpe nooooe, skal veie og måle lørdag..begynte forrige fredag...

Ser meg i speilet og føler at det ikke virker.... kjedelig...

Noen smart svar??:rolleyes:

Megvel sa for siden:

Det kommer jo helt an på!

Hvilken kur følger du da, og hva har du spist de siste ukene, hvor mye skal du ned, hvor mye gikk du opp igjen sist?

Georgine sa for siden:

Jeg ser du har egendefinert som kostholdsfilosofi. Det er vanskelig for oss å svare på mange spørsmål når man ikke vet hva du spiser.

Dog.. så kan det hende at du allikevel har både gått ned i vekt og centimeter. Det ser du jo ikke før du faktisk veier/måler deg ;)

leni sa for siden:

dagen min ser ca sånn ut:

Frokost: proteinshake, med vann, litt fløte og en dæsj olivenolje
Lunsj: salat med 2 egg, skinke, tomat- creme freche med litt krydder til dressing
Middag: kylling med salat el fisk med grønnsaker (blomkål brokoli)
Kvelds: Rugsprø med skinke og majones eller Et par grillede kyllingbiter med feks blomkål surret i meierismør sammen med paprika og løk, heller over litt fløte

Drikke: Kun vann
Mellommåltider:Nøtter eller yoghurt

Max sa for siden:

Hvis du tenker på det -hva betyr det egentlig hvor mye du går ned den første uka, slik sett i det lange løp? Går du ned en halv kilo, er det nedgang det også!

leni sa for siden:

Jo d er hlt sant. men jeg tenker litt slik for motivasjonens skyld jeg... :rolleyes:

Nicpins sa for siden:

Hei :)

For motivasjonens skyld: bestem deg for en spesifikk lavkarbofilosofi, kjøp boka og følg den SLAVISK de første ukene til det "setter seg i fingrene." Mye lettere å unngå feller, og mye lettere å luke ut eventuelle ting som kan bremse vektnedgangen for deg. Det kan være veldig vanskelig å satse på å spise bare "generell lavkarbo" (hvis man ikke har årelang trening i lavkarbokosthold, naturligvis) fordi det finnes så utrolig mange skjulte karbohydrater i ulike matvarer.

Hvis du følger en spesifikk filosofi så er det mange "veteraner" innenfor de forskjellige retningene her inne, som kan svare på dine spørsmål underveis.

:) hilsen Nic

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.