< Tilbake til oversikten

Hjelp! Fett eller Vann?

niisin sa for siden:

Jeg blei utrolig deprimert da jeg så på vekta istad.
La meg forklare:

Jeg starta for ca. 4 mnd siden med en vekt på 95 kilo. Rett før jul veide jeg 85 kilo pluss at jeg tok av 2 kilo i jula pga. en operasjon i halsen som gjorde det så å si umulig for meg å spise. Disse kiloene gikk jeg opp igjen med en gang jeg begynte å spise. (Jeg spiste ikke så veldig lav-karbo kost, mye (Egentlig bare litt da) godteri, kaker og brus.)
Vekta lå på ca. 85 kilo igjen og veide meg ikke mer før etter nyttårsaften igjen. Jeg begynte svakt på beinhard lavkarbo mat, selv om jeg spiste litt godis i helgene fram til nå.
Jeg er klar over at det er grunnene til at jeg har lagt på meg igjen. Veide i dag 89 kilo.
Det jeg lurer på da, det er om de kiloene er FETT eller om de bare er vann???
Jeg syns ikke jeg har "synlig" lagt på meg, blitt breiere osv, klærna mine er jo fortsatt like forstore som da jeg var 85 kilo. :eek:

Så, hva trur dere? Har jeg lagt på meg 4 kilo fett eller er det bare kroppen som har tatt opp mye vann?? :) Takker for svar.

mvh. niisin

BiB sa for siden:

Kutt snopet og spis ren lavkarbomat og jeg tror du vil erfare at det er mest vann :)
Hadde lignende erfaring på tampen av året, står om det i Tanita-journalen min, men nå er jeg på rett spor :ja:
:heia: for deg og ddet samme!!
:) beste hilsen BiB

niisin sa for siden:

Så godt og vite! Og håper det meste av vannet forsvinner fort hvis det bare er det! :)
Tusen takk for svar :)
-niisin

xtra sa for siden:

Det skal vel godt gjøres at det er fett. Om vi sier at det er 20 dager siden du veide 85 (dvs 20. des), så må du ha spist 1800 kcal mer enn du har forbrent hver eneste dag. Og det har du sikkert ikke?

(Iom at vi snakker vanlig kosthold her, og ikke lavkarbo, så ikke skyt meg for at jeg regner med kalorier) :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.