< Tilbake til oversikten

Hjelp! Førstegangs brødbaker :)

Sheena sa for siden:

jeg har nå akkurat satt brødet i ovnen, men trenger tilbakemelding på om dette er ok for meg som skal holde meg på 15 karber om dagen ;)

Brukte disse ingrediensene:

5 egg
0,5 dl rapsolje
2,5 ts salt
2 dl cottage cheese
2 dl vann
1 ss bakepulver
100 g kruskakli
100 g sesamfrø
100 g linfrø
50 g valnøtter
ca. 100 g soyaprotein

Nå gjenstår det jo å se om det er spiselig da:p

Men det jeg forsåvidt lurer på er om jeg kan regne 0 karber i soyaproteinet? Det står så på pakka, ( det er Multipower) Kan noen som kan dette godt gi meg svar? :o

Og til slutt: Når dere regner på karber i brødet, legger dere sammen alle ingrediensene, for så å veie brødet ferdig stekt, og så dele det pr. skive til slutt? Vil så nødig klusse med kuren fordi jeg har misforstått regningen :)

Lindabtn sa for siden:

du kan bruke mat på data, eller gjøre det på den måten du har forklart. det er ikke alle ingrediensene de har i mat på data, så det er greit å bare plusse alt og finne ut av hvor mye det er i en skive.

Sheena sa for siden:

Takk for svar :) Men hvis jeg da regner på denne måten:

5 egg, ca. 5 g kh
2 dl cc, ca.3 g kh
1 ss bakepulver, 1 g kh ( etter det jeg har fått med meg :)
100g kruskakli, 20 g kh
100g linfrø, 4,5 g kh
50 g valnøtter, 3,2 g kh

Legger sammen dette, og fordeler det på antall skiver jeg får av brødet. Stemmer det?

Det står dessverre veldig forvirrende forklart på soyaproteinboksen hvor mange karber det er pr. 100 g, så etter mye leting ser det ut til at jeg kan regne ca. 2,5 g karber pr. 100.g på dette. Tar jeg da helt feil?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.