jeg ringte legen nå...fastlegen er syk, og han i telefonen, kunne ikke regelverket..men han registrerte at jeg ringte, og jeg fikk nummeret til en legevikar jeg skal ringe i morra...
Så da håper jeg det ordner seg da!....
Og Hyper; Ikke tving deg på jobb hvis du tror at du må gå hjem igjen. Da får du ikke sykepenger for resten av dagen heller. Enig i at du må få deg sykemelding.
God bedring til deg :klem:
Men det er registrert nå at du har ringt, så da kan de skrive sykemelding for idag også. Hadde du derimot ringt imorgen for å få sykemld for idag, hadde du nok fått problemer!
Men en ting til. Det er arbeidsgiveren som må finne en avløser ved sykdom. Ikke den syke. Og finner han ingen må han stå der selv, eller stenge døra. Det er jo hans eller hennes valg.
Ja,ja det er jo lov å prøve seg, men her er det du som avgjør, ikke hun. Det spiller ingen rolle om du er organisert eller ikke. Dette er grunnleggende prinsipper regulert gjennom arbeidsmiljøloven som omfatter alle arbeidstakere.
Kanskje, NAV har strammet reglene betraktelig. Sjøl om legen skriver sykemelding kan NAV avslå om sen e rtilbakedatert, også om det ikke medfører krav om sykepenger fra NAV.
:ja:
Jeg ville tatt turen på legevakta i dag, for sikkerhets skyld. Disse regelverkene kan jeg godt, derfor er det mitt råd.
GOD bedring!!!
:klem:
Utrolig!! Da skal egentlig fastlegen din ha avtale med en annen lege så du kan få time der, for vi skal kunne få hjelp på dagen. Prøv legevakta etter ordinær arbeidstid.
Legevakten ber deg jo ikke gå til fastlegen om du allerede har prøvd det og ikke kommer til. De har jo prøvd seg med meg også, men de skjønner det jo når fastlegen ikke er tilgjengelig. Da har du KRAV på behandling eller lignende fra legevakten.
Herregud for en useriøs arbeidsgiver, jeg er glad jeg aldri har hatt sånne sjefer! Jobber du med mennesker også?? Så du nevnte noe frisørgreier. Da er det jo IALLFALL galskap å gå på jobb!
Jeg har myye vondt i hodet ja..Vært bedre i en periode nå faktisk..Men når det først kommer, kan det vare over flere døgn:/..Jeg blir helt ubrukelig....
Jeg synes det var rart i dag, da han i telefonen, snakka om den vikarlege-at han ikke henviste meg med èn gang.....men i morra....
Jeg skal bestille meg en time hos fastlegen jeg tenker jeg, og diskutere denne hodepinen min....For når det står på, er det virkelig ille:(
Og jeg vet aldri når det kommer!
Hvis du er mye plaget med migrenen og får medisiner på blå resept (regnes da som kronisk sykdom, med varighet over 2 år, tror jeg) kan du også søke om fritak for arbeidsgiverperioden. Dette gjør ofte arbeidsgiver mer vellvillig innstilt. Fritaket vil si at arbeidsgiver slipper å dekke lønnsutgifter ved sykefravær. Gjelder både egenmelding og sykemelding. Arbeidsgiver har da inget økonomisk tap ved at du er borte.
Lykke til med hodepinen:blomster:
neida, hvis brukendes vil si å ligge i sofaen i stummende mørke og knote på noen taster så...
Ubrukelig til å gå på jobb, hvis du gjerne ville ha det presisert....Jobben min går nemlig ut på litt annet enn å ligge under en dyne foran en pc...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.