I dag var jeg i butikken og kikket litt. Og fant bearnaisesaus med 2.2 karbohydrater per 100 g!
Og enda bedre; den er ferdiglaget - bare å varme noen minutter i mikroen ;)
Så alle som har lyst på namnam-saus, løp til butikken og kjøp; FJORDLAND BEARNAISESAUS (serveringsklar)
De har forresten også disse serveringsklare sausene;
Rødvinssaus 3.7 karber per 100 g
Fløte og sjampinjongsaus 3.4 karber per 100 g
Pastasaus med ost & bacon 3.2 karber per 100 g
Peppersaus 3.6 karber per 100 g
Paprikasaus 3.7 karber per 100 g
Jeg er stadig på jakt etter litt kjappere måter å lage mat på. Bruker mye tid i butikkene på å skumme over produkter :P Tenkte kanskje jeg skulle lage en hjemmeside eller noe med oversikt.. Hehe
Ikke for å ødelegge her altså, men er det ikke slik at det stortsett alltid er masse transfett i disse ferdiggreiene? Det har i allefall jeg fått forståelsen av...
Fjordland har uttalt at de ikke bruker transfett i sine produkter. Men de er dog veldig rundhåndet med varmpressede oljer (= masse harskt/oksidert fett).
Jeppjepp, kjekt med motstridende meninger for å forvirre folk ;)
Bernaisen til Fjordland har vært min redning det siste halve året, ja.
Jeg er også en av dem som ikke orker å lage sauser og sånt fra scratch.
Og så er den kjempegod, kan støtte den anbefalinga!
Hehe, er jo veeeldig deilig å bare kunne sette sausen i mikroen - og vips, så er den ferdig :) Når man på ketolyse må man jo lage så mye annen mat fra scratch..
MEN, så har jo også Fjordland sine ferdigsauser hele 4.3 g mindre karber per 100 g enn det toro sin bearnaisesaus har.. :) Og da får man jo spist tre ganger mer (om man vil) ;) hehehe..
:sparke: Måtte jo bare løpe og kjøpe jeg også da... Var veeeeldig godt med bernaise igjen, etter 9 mnd... Prøvde peppersausen også, men det var ikke så godt.
Hoi, var en ganske hårete kamel å svelge altså...:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.