< Tilbake til oversikten

Et par spørsmål!

KW87 sa for siden:

Hvordan er det med ketolysekuren hvis man blir gravid?
Og hva om man har feil med stoffskiftet?

MorStine sa for siden:

Man skal ikke gå på denne kuren som gravid. Står om det i boka, ikke gravid og ikke ammende. Men du kan jo leve på lavkarbo, bare ikke ketogene dietter.
Ang. stoffskiftet vet jeg fler her har problemer med det. skriv det i søkefelet og se hva som kommer opp, kanskje du får noen tips der:)

Iset sa for siden:

Stinemor har helt rett. Men lavkarbo generelt er veldig bra som gravid, VELDIG bra. Jeg ville satset på noe ala Lindberg ved et svangerskap. Selv lever jeg vel tilnærmet etter Lutz' sine prinsipper, men teller ikke noe og er ikke "manisk" på noe vis, men jeg skal jo ikke ned i vekt heller. Gjør det for fosterets skyld og for å forebygge svangerskapsforgiftning og prematur fødsel igjen, som jeg hadde sist pga. mitt elendige kosthold.

Torkil sa for siden:

Hei
Gode svar fra MorStine og Iset.
Stoffskiftelidelse ( stort sett lavt stoffskifte, er ikke noe problem i forhold til Ketolysekuren.
Har man for høyt eller ukontrollert stoffskiftelidenlse, venter man med slanking til fastlegen har fått kontroll på ubalansen.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.