< Tilbake til oversikten

Karbohydrater og sukkeralkoholer

Gunilla sa for siden:

Lurer litt på dette jeg.. hva er egentlig sukkeralkoholer og hva er det som ligger til grunn for at disse kan trekkes fra KH? :rolleyes:

energibunten sa for siden:

du får sikkert bedre svar, men kroppen tar av seg ulike stoffer på forskjellig måte. Noe går rett i blodet (glukose), noe må om levra og noe klarer ikke kroppen bruke seg av. Dessuten er ulike søte stoffer ulikt søtt slik at man kan bruke mindre av det. Dermed er noen stoffer 0 cal, noen stoffer lavere enn vanlig sukker. Noen taes opp fort, noen sent.
Alle stoffer har en virkning på kroppen...god eller dårlig avhengig av mengde

Gunilla sa for siden:

Takk for svar, men ble bare litt klokere..... er det noen andre som vet?

Dilly sa for siden:

Du er ikke den første som lurer på det. Kikk her f.eks.

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14134&highlight=sukkeralkohol

Et triks for å finne ting kan være å prøve med Søk som står på den blå linja lenger oppe på siden her. Det gjorde jeg nå nettopp da jeg fant linken til deg. Men bare spør også, så klart :)

Gunilla sa for siden:

Kjempeflott - takk for tips og lykke til....

Kanutten sa for siden:

Har tenkt en litt annen vei jeg... alkohol ER jo alkohol, vil det reagere på en alkotest? :o Stormspise sjokkis med sukkeralkoholer og ,vips, der blåste jeg rødt ved en kontroll?

Dilly sa for siden:

Kanskje det? Jeg har nå aldri havnet på fylla av å spise sjokolade....
Dette blir for kjemisk for meg, jeg bare registrerer at alt som er søtt og godt er fy.

Blåse rødt er forresten kjempevanskelig. Vi har en slik dings her hjemme, og sist vi hadde flatfyll så testet de andre på rundt 1,9 - 2,3 ca. rundt der. Jeg hadde fått i meg litt, men ikke så skrekkelig mye, 2-3 halvlitere, et par drammer i løpet av kvelden, og blåste bare 0,2 :(Kjedelig. Det er sikkert ikke de samme alkoholene som vi snakket om i sta. Og kanskje jeg får så lite promediller pga at jeg har så mange kilo å fordele det på.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.