Her sitter jeg og koser meg med gulrøtter. også leser jeg et innlegg der det står at jeg bare kan spise grønnsaker som vokser over bakken. Fader.
Så dvs, jeg kan spise:
Blomkål, brokkoli, kål... hva mer?
:)
Da regner jeg med at du ikke har lest boka ennå?:)
For i den står alt du trenger/bør vite i forhold til ketolysekuren.;)
Ellers kan du ta enn titt her: www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt
På forsida til lavkarbo.no altså, under "Den store matvaretabellen" her så finner du kh innholdet til alle matvarer :) Den kan være veldig grei å bruke i førsten. For da ser du hva det er minst kh i. Blomkål og brokkoli f.eks :)
Tomater, gul paprika, salat, løk, agurk, aubergin, avocado, osv osv. Maaaange fler grønnsaker vi KAN spise enn IKKE KAN spise da. Det er jo ikke så mange som vokser under bakken, gulrot, kålrot, potet, persillerot og nepe er de jeg kom på i farten.
For å lette litt på samvittigheten din, så er det i allefall bedre å ha spist en rå gulrot enn en kokt.
Men det er ett MUST å lese boka, ellers kan du få en litt kronglete start;)
Ja, jeg skal kjøpe meg boka :) Må bare vente til jeg får lønn.. :p Er ikke så lenge til det da.. takk for link til matvaretabellen, det trengte jeg :)
Joda, at jeg spiste rå og ikke kokt er greit nok, men jeg tror jeg spiste kvota mi for resten av året i tillegg.. ja ja. Man lærer av sine feil, gjør man ikke? :D
Jeg spiser mye brokkoli, blomkål, squash, grønn paprika osv. Nydelig.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.