Leste dette på et amerikansk forum, men får ikke helt oversatt så det gir mening. Men det er noe man gjør med speilet for å se slank ut. Kjempeglad hvis noen vil oversette så det er til å forstå. Takk!
"A fun trick is to pull out the bottom of your full length mirror- you will look thinner! hehehe Who cares if it is an optical illusion!"
I usa tror jeg de bruker mye speil som står på hjul og er festet mitt på. Sånn som man har i butikker. Hjemme så må det bli å ha et løst speil som man setter opp mot en vegg med kansje 10cm fra veggen i bunnen.
Slike speil finnes jo i de fleste klesbutikker. De henger speilene så man ser slankere ut, slik at man synes at alle klær man kjøper sitter supert på en smekker kropp, og handler masse.
Flere og flere butikker har forminskings-speilene, men jeg har faktisk vært i noen butikker som enten har realistiske speil, eller forstørrende speil. Kjøper aldri noe der. Ser jo knallfeit ut jo!:eek::D
Jeg for min del lurer på å starte facebookgruppe "for skikkelig belysning i prøverom". Jeg mener; det er jo et elendig salgstriks å ha downlights. Jeg tror ikke jeg kjenner et eneste menneske som tar seg bra ut under dem. :rolleyes: I tillegg hjelper det ikke om lyset er grelt, prøverommet for lite, og speilet for smalt til å se noe i det. :sluttet å kjøpe klær:
Takk alle sammen, men er ikke stort klokere. Jeg har et stort speil hengende på veggen hjemme hvor jeg ser hele kroppen:eek: (hvis jeg går litt tilbake). Det er vel ca 15 over hovedhøyde, og nederste kant er ca 30 cm over gulvet. Hva skal jeg gjøre med det for å få den effekten som det er tale om her?
Ser dette er en gammel tråd, men fikk lyst til å si at det er også mulig å jukse litt på bilder... Tar du bilde av deg selv i høyden, blir du smalere i ansiktet enn om du at med bredden om du skjønner ;)
Et simpelt "fotograftriks" er å strekke ut bildet 5% ekstra i høyden, da ser personen på bildet noen kilo slankere ut uten at det sees at bildet er redigert :p
Mener du rett og slett og beskjære bildet slik at det blir smalere?
Ps, Jeg har alltid i de siste årene tatt bildene av meg selv fra himmelen... For å slippe den dobbelhaka. Men etter at jeg nå har gått ned litt, så er ansiktet smalere, og derfor kan jeg slippe dette. Tar nå bildet fra vanlig vinkel, men skyter frem panna litt, noe som også gjør ansiktet tynnere... Værre er det med de stygge bildene ANDRE tar av MEG!
hehe... Jeg selv elsker å ta bilder av andre, og har tatt mange av meg selv, for å kunne finne noen fine om du skjønner. Men hater om andre kommer med linsa foran meg. Da blir jeg helt stressa. Har ofte bedt pent om venner og familie kan slette bilder av meg. Hater når blitzen lyser opp alle lag, hehe. Men gleder meg til å kunne poserer med et stort smil igjen ;)
Nei, mener å dra det ut i høyda liksom. Ikke beskjære. Hvis du har engelsk Photoshop går du inn på Image -> Canvas size, lar "relative" boksen stå blank, og stiller inn sånn at det står 5% på "height".
Sånne slankespeil har de på elixia (colloseum ihvertfall)også. Teit. Jeg kan bli fristet til å stå å fasinres over hvor tynn jeg er, og å bli skremt av tynnheten pga lysets vinkel som viser alle ben.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.