< Tilbake til oversikten

Sonedietten og kalorier ift trening

oya sa for siden:

Hei!

Dersom jeg tar utgangspunkt i boken til Barry Sears "Finn din sone", så skal jeg ha i meg i løpet av en dag:

Proteiner: 144 g (576 kcal)
Karbohydrater: 192 g (768 kcal)
Fett: 64 gram (576 kcal)
Totalt: 1920 kcal

Er ikke dette litt lite energi dersom jeg trener 15 timer i uken og har en fettprosent på 10?

Bulldog sa for siden:

Det avhenger av hvor mye muskelmasse du har, hva slags trening du bedriver, hva du gjør den tiden du ikke trener, osv. Det er i alle fall altfor mye karbohydrat i den fordelingen ;)

oya sa for siden:

Det jeg også mente. Har bra med muskelmasse, trener hard styrke 2 ganger i uken, og sprint 2-3 ganger i uken, og spenst en gang i uken, samt noen lettere økter. Går på skole, og det er nok å gjøre der, for å si det sånn. Prøver å få 8 1/2 time søvn pr natt. Blir til at man sitter ved datamaskinen 1-2 timer om dagen.

Har prøvd slike energikalkulatore, og kom fram til et behov på rundt 3000 kcal. Men hvordan i alle dager skal jeg få dette til dersom jeg skal kutte ned på karbohydratene. Hvor skal jeg hente all energien som kommer fra fett fra?

Bulldog sa for siden:

Da er nok 2000kcal for lite, forutsatt at du ikke er 1,40 høy :D

Men hva er målet ditt?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.