Har lest herinne at det ikke er lov med Balsamico i induksjonsfasen ettersom den inneholder sukker; vel; på min balsamicoflaske så sier innholdsfortegnelsen at den kun inneholder druemost, vineddik samt sulfider. 3 g karber per serving på 10 ml, disse er da kun fra det naturlige sukkeret i balsamico'en. Vil den da kunne brukes?
Jeg får virkelig brekninger av Cocosa og Udo; MÅ man ta dette eller kan man balansere kostholdet med annet fett?
Hva med dextroseinneholdet i krydderet på sånne "butikkgrillkyllinger", kan man spise kyllingen allikevel eller må man fjerne det deilige skinnet?
Jupp, så masse sukker er i en ss balsamico eller to, hulk, og ja det betyr at det er fy og skam. Ta deg epleeddik eller noe istedenfor.
Cocosa går greit i sauser, faktisk ikke så ille oppi kaffe med fløte(!), du kan ha det som base i sauser. Jeg steker faktisk bare med cocosa for tiden.
Ellers, ja og jo. Det er ikke no særlig å steke med!
Og andre umettede oljer er ikke no særlig å steke med (les atkins), det er heller farlig.
Men om du ikke steker noe som helst så går det jo greit sånn. Om du steker, så bruk smør da!
Fikefett ja...... det er jo skummelt. Vet du; jeg aner ikke hva jeg tenkte på men det er mulig jeg finner det ut etterhvert...
Olivenolje er strålende å steke i, det er den oljen som beholder sine sunne egenskaper selv ved høye temperaturer; andre oljer bruker jeg ikke. Vel; soyaolje når jeg lager aioli men ellers ikke noe annet.
Jeg tror jeg foreløpig styrer unna Cocosa og Udo - ÅHHHH - nå skjønte jeg hva fikefett var - det er FISKEFETT! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.