nå sitter jeg her og er sååå fysen på godteri at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Vi har godteri i huset også så dette er skikkelig skummelt
Noen som har forslag til hva jeg kan spise for å dempe sukkerhungeren.
Jeg pleier å ty til pepsi max i slike situasjoner men det er jeg tom for nå
Hjelpe meg, kanskje jeg bare må gå og legge meg
Spiste wienerpølse i lompe i dag (uten noe tilbehør) og tenkte at jeg kanskje hadde kommet ut av ketosen pga det men sjekke nå og det var veldig mørke lilla så det var det ikke. Er mange timer siden jeg spiset det også.
Jeg pisker fløte og splenda til krem, og spiser til jeg blir bittelitt kvalm :o Og lar resten av kremen stå på bordet til skrekk og advarsel noen timer :D
Det beste er faktisk (selv om det ikke hjelper akkurat nå...) å holde seg unna alt som smaker søtt lenge nok til at suget går over. :) Står du han over nå, så går det bedre i morgen, og bedre dagen etter der...
I tillegg er det viktig å spise nok mat! Sørge for at du ikke blir for sulten, at du alltid vet at du har nok mat liggende. Kvaliteten på maten går gjerne ned når en er sliten og altfor sulten. Og spis mat som er god! Ikke spar på hverdagsmaten.
Takk for pepptalk og gode råd folkens.
Jenjen, jeg har tidligere benyttet meg av det kremtrikset ditt og det hjelper det altså. Men nå hadde jeg ikke noe fløte igjen her i huset.
Det er greit nå, har klart å kverke sukkerhungeren med tyggis, te og en liten røyk.
Og røyke gjør jeg da vanligvis ikke og jammen er det det godt hybelkaninen skal slutte å røyke så kan jeg ikke bli fristet av henne.
Jeg har jo holdt opp i 7 år så det er temmelig idiotisk og begynne igjen nå
Men omstendighetene tatt i betraktning så har den røyken vært god å ha et par dager nå i det siste.
kast alt ulovelig ut av hus..... få alle rundt deg til å respektere at du vil ha det sånn en stund.
Kjøp omni-chrom på helsekost og ta en sånn når det virkelig kniper, og hopp til sengs og se en god film. Sistnevnte funker helt utrolig bra. blir ofte tidlige kvelder her hos oss i vert fall :p
Hopp i senga og se en god film funker ikke for meg. Heller tvert i mot. Nå har jeg ikke tv på rommet, men bortsett fra det, så blir jeg ofte så trøtt av å se tv at jeg begynner min evige jakt i skapene for å finne noe å tygge på så jeg kan holde meg våken . :o
har tv, dvd og vhs på rommet, og det er jeg glad for :p når jeg ser en film tenker jeg ikke på noe mat eller noe søtt. konsentrerer meg for mye om filmen. men er ikke særlig vant til å spise noe når jeg ser film da, kanskje det har noe med det å gjøre, ikke vet jeg. og film fungerer helt utmerket som sovemedisin for meg :p er jeg trøtt så sovner jeg uansett hvor mye klokka er.
Nå er jeg nesten fristet til å si; "Ta noe søtt", men la for Guds skyld de sigaretter være. Du har vært røgfri i 7 år!!!:eek: Ikke begynn igjen, det vil du angre forferdelig på.
Det er mange måter å dulme søthungeren på, bla ved å spise Chrom som Linda sier.
Hilsen fra en som er røykfri på 5. år etter 30 år med røyk. :p
Neida jenter, jeg skal ikke begynne å røyke igjen
Jeg tar chrom tabletter men tror ikke de har begynt å virke enda.
Er like fysen dag...... tror jeg snart hopper til sengs så jeg slipper å sitte og kjenne på det.
I følge et innlegg skrevet av jeg husker ikke hvem det var, så kan man spise store IFA, og sukkerfri sjokolade.. Dette kan vel være noe man kan spise i en "sukkerhungerkrise"?:)
Litt lenge til neste jul :) men å lage kransekakestenger/marsipan er jo også godt.
Det man trenger er:
100g mandler (skoldet til marsipan)
1 dl Splenda og
Eggehvite fra 1 egg
Men det trigger søtsuget litt hos meg ihvertfall. Så det regnes vel som en utskjeing.
Men det er bedre enn det meste man får kjøpt ihverrtfall (for meg :p)
Stusser over at så mange kommer med erstatningsforslag her. Det er ikke lurt til noen som er plaget av søthunger. Ikke spis mat som smaker søtt til det går over! Og når det har gått over... fortsett å la det være... ;)
Derimot: Bruk energien på å lage skikkelig mat; lag noe råflott, gå en tur, lek med barna, klapp hunden eller katten, les en bok, prat i telefonen, les på forumet her, skriv ned følelser og bearbeid dem, kos med kjæresten, mal et bilde, rydd huset, tren så svetten siler, dans til musikk...
...... Stryk/tilføy som det passer.
:)
Var ikke meningen å være moralsk og kanskje litt flåsete her i mitt forrige innlegg. Ser det kan virke sånn. :o Alle må få løse dette som de synes er best for seg. Men vil bare at man er forsiktig med å råde andre til å erstatte søthunger med søtstoffhunger, som mange kan få. Og søtstoff er ikke sunt, selv om man ikke legger på seg av det. Det er mange som synes det går helt fint med bare litt en gang i mellom, men om det brukes som "helt lovlig" alternativ daglig, så spiser en kanskje mat som ikke gir så mye næring ellers?
Og jeg vet godt hvordan det er å ha søthunger! :p Det er derfor jeg er så glad for at jeg har funnet noe som virker perfekt mot det! :)
Jeg er så enig med deg Manina, det blir jo bare å erstatte en "avhengighet" med en annen. Men jeg vet at for min egen del så hjelper det ikke å stå den av, jeg blir bare verre og verre og det kan vare i mange dager :o
Må nok innrømme at jeg til tider tyr til kunstig søtet sjokolade skjele og annet... og det er jo godt:D
Men det er nok sant som de andre skriver her.. at det trigger søtbehovet...
Men jeg gjør no det forde til tider..:D
Men da må jeg offre at jeg ikke går ned.. :( men av og til må jeg bare...
Klare du og unngå det er det det besste:)
Flink jente:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.