Jeg aner ikke hva jeg bør ta av vitaminer og alt det andre...Noen som kan hjelpe meg? Pr. idag tar jeg 2-4 eplecidereddiktabl.+1multivitamin/mineral+1 bio-folin Men dette er sikkert ikke bra nok... [color=#800080][/color] Cathrine
jeg har tatt meg den frihet og sakset MHM's forslag til kosttilskudd fra et tidligere innlegg
Nå snakker jeg som Lindberger og ikke Atkinser....
Selv tar jeg:
1 x Bio-C 750 mg
1 x Bio-E 350 mg
2 x Magnesium Asporotate fra Spektro 200 mg
2 x B-total
5 x Pikasol 1000 mg (omega-3)
Pluss noe urte-greier. Jeg tar ikke alt dette for å kaste penger ut av vinduet, men fordi jeg er hellig overbevist om at det er lurt for kroppen min. Ikke for å reparere, men for å forebygge. Og hvis jeg tror det er lurt for egen del, så er det også det jeg ville anbefale deg å ta... Gjerne også multivitaminen din.
Hvis du er i ketose, så bør du i tillegg ta kalium-salt: Kaleorid 750 mg som du kjøper på apotek. Det er viktig!
Innholdet av sukker/glukose/laktose i vitaminpiller er ikke nøye, da det blir 0,0-et-eller-annet gram, og har ingen praktisk betydning.
Hvis du går på Atkins trenger du iallefall som MHM sier, kalium og kalsium + magnesium tilskudd i tillegg til vanlige vitaminer. Atkins anbefaler også q10.
Jeg tar:
1 stk Solaray Spektro Multivitamin
3 stk Natures Sunshine Calcium m/magnesium og D-vit
2 stk. 750 mg Kaleroid (kalium)
2 stk. 1200 mg Omega 3-6-9
1 stk. 0.4 mg Folsyre
1 stk. 200 mg Bio Magnesium (har også magnesium i kalsiumen)
1 stk. 750 mg Bio-C (om vinteren 2 stk)
1 stk. 30 mg Super Bio-Qinon Q10
[color=#000080][/color]
I tillegg tar jeg aminosyrer i L-Carnitine og så tar jeg Oregano olje for andre plager. Vet ikke om noen av disse selges over disk i Norge. Jeg har iallefall ikke funnet noe ....:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.