< Tilbake til oversikten

Kan man trene for mye eller for hardt?

neitakktilsukker sa for siden:

nå har jeg kommet godt i gang med treningen, men de ukene jeg trener mye står vekta mye stille eller jeg går opp. kan det være at jeg trener mer enn det jeg bør når jeg er i ketolyse? har det noe å si?

jeg trener 3-4 ganger i uka,. da går jeg på trede mølla i 30 min og går 7 km/t. så går jeg 15-20 min på stepmaskin. så er det tøying så ikke sete musklene drar bekkenet ut av plass og innimellom noe mage øvelse bør jeg slakke av litt? noen som vet?

:confused::confused:

Megvel sa for siden:

Nå vet jeg ikke hva slags utgangspunkt du har og hvor mye du skal ned. Men Atkins er sterkt for trening! Han sier blant annet at 2500kcal forbrent med trening i uka er det aller beste for din helse! Om du vil ned er det jo viktig å få muskler som forbrenner kaloriene etterhvert! Du kjenner sikkert ketoseånden i nesa når du trener, sånn som meg? Det er gammelt fett du blåser ut!!!
Husk å høre på målebåndet mer enn vekta når du trener mye. For muskler veier mer enn fett! OG om du var relativt utrent før, så kanskje du har mye å ta igjen i musklene?
Har du en journal så vi kan få titte på spiseplaner og trening daglig? Husk du må spise nok proteiner og fett for at det skal funke ordentlig!

Nille sa for siden:

Det finnes ikke noe fasitsvar på hvor mye du kan trene. Det kommer an på hva kroppen din er vant til fra før. Du må lytte til kroppen din. Føler du deg i fin form er det bare å kjøre på ! Blir du svimmel og kvalm/uvell når du trener er det viktig at du slutter med en gang.

Men jeg tror ikke det er noen fare med det du trener.

Når du trener blir jo musklene såre. For å beskytte pleier kroppen da å "pakke inn" musklene. Og hva pakker den med ? VANN ! Men det pleier som regel å normalisere seg etterhvert. Kanskje du bør holde deg på det treningsnivået du har når du går ned - og ikke trene så mye som du gjør de ukene du legger på deg ? Det er det bare du som kan finne ut av !

Lykke til videre ! :D

nellie sa for siden:

måler du kroppen din da?
og føler og ser du at du legger på deg?

ikke slutte å trene.. trening er gull=)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.