Jeg startet på ketolysekuren 1 januar, kom i ketose 3 januar, først rosa utslag så deretter har det vært lilla. I går spiste jeg 15 g karber, de andre dagene har jeg spist under 10 g pr dag. Resultatet er at jeg forsvant ut av ketose i dag, hva er dette for noe da?
Må jeg være så varsom med karbene, ligge under 10 g pr dag.
Mat inntak i går:
Frokost: omelett av 2 egg, 2 små kjøttboller, laget av elgkjøtt, 50 g salat. (orket bare halvparten, så bikkjene fikk resten).
Lunsj: 100 g stangselleri fylt med blue castello
Middag: Taco med salat, paprika, løk og agurk + 25 g seterrømme
Kvelds: 50 g valnøtter
Div: 1 dl lettmelk til kaffen
Kan det være melken, har bare drukket melk i kaffen i går og i dag, men karb er vel karb?
Om du har drukket mye så vil det ikke være ketoner i urinen slik at det gir utslag, den er rett og slett for tynn. Det er nok en svært vanlig årsak til manglende utslag.
Heihei :)
Skal prøve og svare deg, men kan jo ikke være helt sikker selvsagt.
Taco - du spiste ikke skjell eller lefser vel? Det kan vi ikke spise. Det er også mange karber i Taco-kryddermixposene, og i Tacosaus på glass.
Melk - er det også mye karber i. Nesten 5 gr i en desiliter. Holder meg helt unna melk jeg, bruker kremfløte istedet. (Men det finnes også noen som ikke tåler kremfløte, det er jo typisk... :D)
Og bortsett fra det så synes jeg det ser ut som du spiser altfor lite! Du må også spise nok fett, ellers funker det ikke. Jeg spiser meierismør, majones eller remoulade til hvert måltid. Mager kost er IKKE tingen her.
Lykke til videre på verdens beste kosthold! :)
Beste hilsen Nina
Nei, spiste hverken skjell eller lefser. Det er mulig at jeg spiser for lite, men jeg er jo ikke sulten da. Drikker ca 2 -2,5 l vann, tar ketolysetablettene mine.
Kanskje jeg skal kutte ut melken, men da må jeg også kutte kaffen, for kaffe uten melk smaker pføj.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.