< Tilbake til oversikten

Hva slags søtningsmiddel bruker dere?

Pusen sa for siden:

Ser at det står Splenda i de aller fleste oppskrifter, men jeg har kjøpt noe som heter Fruktose (Fedon Lindberg). Er denne like grei eller?
Har ikke prøvd den ennå, så jeg vet ikke hvordan den smaker:confused:.

Og; hvordan vet jeg hvor mye jeg skal bruke (i forhold til sukker så er disse mye søtere, ikke sant?)

Klem:klem:

Valeriana sa for siden:

Du kan ikke bruke fruktose når du følger ketolysekuren. Fruktose er det samme som fruktsukker og består av 100% karbohydrat. Fordelene med fruktose framfor vanlig sukker er at det gir mindre blodsukkerstigning og at du trenger mindre mengder av det siden det er søtere enn sukker. Men i ketolysekuren er den lovlige mengden karbohydrater så liten at det ikke er aktuelt å bruke fruktose, karbohydratene dine bør helst komme fra grønnsaker.

KW87 sa for siden:

Jeg bruker Splenda og Natreen :)

Bee sa for siden:

Splenda og Fribol. :)

LilleVille sa for siden:

Jeg bruker Splenda. Rett og slett fordi det har minst bismak, og kan brukes i matlaging, baking osv... Bruker ekstremt lite da, en sånn 100g pakke varer i minst et halvt år...

megselv sa for siden:

Satt akkurat og skulle spørre om dette.
Synes Splenda gir litt bismak og tenkte bytte, men om de andre er værre så holder jeg meg til splenda.
Også tenkte jeg kanskje man kunne bruke fribol, sukrin eller annet som er helt uten karber?
Hva synes du om fribol Bee? den er vel uten karber?

Hyper sa for siden:

Splenda eller natreen her...

Linn H sa for siden:

Jeg bruker bare sukrin nå, synes den er god.

Pusen sa for siden:

He, he. Min uvitenhet når nye høyder!!!!
Godt jeg ikke satte i gang med Fruktosen min da:o

Da blir det en tur på butikken i morgen for innkjøp av Splenda!

Thank you girls!!!:D

megselv sa for siden:

Den er uten karber?
Bruker du den til alt?

nalana sa for siden:

Bruker Splenda, men vil helst gå over til Sukrin eller Fribol, det er bare så tiltak med slikt som må bestilles:o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.