< Tilbake til oversikten

Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

indi sa for siden:

Denne er jeg så fornøyd med at jeg deler den med dere!

Du trenger
4-6 røde chili
4.6 spiseskjeer revet ingefær (jeg kjøper aldri ferdig for den inneholder sukker!) Du kan seff også bruke galang galang... mer autentisk! :)
7 fedd hvitløk
2 kyllingfileter,
4 store sjampignonger
1 liten boks bambusskudd
Halvannen liter kyllingkraft
2 stilker sitrongress
Pak choy eller kinakål
4 cherrytomater
1 god dæsj koriander
2 vårløk
Saften av en sitron,
2 små grønne paprika
1 boks kokosmelk
Omtrent en teskje med salt

Hakket chili, smæsja hvitløk og revet ingefær surres forsiktig i olje, ikke la det bli svidd. Ha i finskåret kyllingfilet og oppdelt sopp, og bambusskuddene. Tilsett kraften når kylingen er stekt, og la putre og dufte på svak varme en times tid, mens du drikker kaffe og finhakker paprika, vårløk og koriander. Tomatene deles i fire, og pak choyen skjæres opp, men ikke hakkes.
Når huset lukter godt nok og du er uutholdelig sulten, har du i kokosmelken. Skru opp varmen litt, og ha i paprika, vårløk og koriander, og saften av sitronen. Tomat og pak choy tilsettes rett før servering, de bør ikke koke.

Garantert varm nytelse i vinterkulden!

Titti sa for siden:

Tusen takk. Lagt til i favoritter. :)

Titti sa for siden:

Liker ikke koriander, går det greit å kutte ut? Kylling-kraft, kan jeg bruke buljong da?

mofe sa for siden:

Mm, dette hørtes utrolig godt ut! Spørs om jeg ikke lager denne for romantisk middag til helga :ja:

indi sa for siden:

Går fint uten koriander, og kyllingbuljongen fra knorr er best... lykke til:)

indi sa for siden:

Definitivt bra for en het aften ja:)

Titti sa for siden:

Gleder meg til å lage denne :ja:

Kanutten sa for siden:

Jippi!!! Har både most ingefær, hvitløk og chili på glass i kjøleskapet, samt sitrongress! MÅ teste denne i morgen :D

Trolljenta sa for siden:

Tror jeg skal teste denne i helgen, men kanskje ikke med så mye chili :p

indi sa for siden:

Chilli som er så godt!!
Idag har jeg lagd mat med 12 chillier, I love it:)

BiB sa for siden:

:ja: jeg også! Kanskje du også er medlem av "The galvanized gullet"?? :) Ble tildelt medlemsskap der etter å ha hatt en amerikansk dame på besøk som har spist mye hot mat rundt om i verden - men aldri så hot som hos meg :p

Distrea sa for siden:

få høre noen komentarer da. NAM? HOT? NOT ? MORE?... WOW?

også for å forsikre meg en gang til... ja i ED fase 1? ink kylling :o

Valeriana sa for siden:

Denne må jeg prøve!
Jeg er ganske herda når det gjelder chili, det skal mye til før det blir for sterkt for meg.

indi sa for siden:

Vel, i og med at det ikke er karber i kylling, går det nok an å spise suppen uten at du ødelegger noe... Men skal du være skikkelig suppnazi på fase en, så må du nok droppe kjøttet. Men det gjør egentlig ingenting!
Og den er græla hot:)

Distrea sa for siden:

takk indi! da skal jeg handle inn alt (som er en god del ser jeg) før oppstart. kyllingfilet kan jeg ha i når jeg får finfolk på besøk :p

kjempe fint å ha noe å servere hvis jeg får gjester. Føler meg reddet med denne.... litt ufint å servere aperompe-pose :D :p

ser ut som det blir ganske mye da... ? litt stor posjon til meg alene... hvor lenge holder den, hvordan er den å varme opp igjen?

:confused:

indi sa for siden:

Jeg har jo stor sulten familie... du kan halvere alt kanskje? Tror nok alt blir spist jeg:)
Det er ingen god ide å varme opp, jeg har sånn sans for litt sprø grønnsaker, og koker det for lenge eller skal varmes opp, blir de siste grønnsakene trauste og kjedelige. Du kan seff fryse el liknende, og tilsette de siste grønnsakene like før servering!
Lykke til:)

Distrea sa for siden:

ja, det var lurt! lager opp og venter med grønnsakene. Jeg elsker jo å lagre i fryseren :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.