Noen der ute som har noen gode råd før jeg ruller???????
Går på ketolysekuren og følger boka til punkt og prikke,men vekta går bare feil vei.
På 1 uke gikk vekta opp 3kilo .Uke to gikk jeg opp 2 kilo og stixen er lilla????:eek:
Drikker vann og trener.
Det er nok noe du har spist. Det er også sannsynligvis vannvekt. Det er IKKE fysisk mulig å legge på eg 3 kg fett i løpet av en uke.
[font=Comic Sans MS][/font]
Uten å vite hva du spiser er det umulig å gi deg et skikkelig svar. Selv om du mener du følger Ketolyseboka til punkt og prikke er det mulig du spsier for mye av noe kroppen din ikke tåler. Vi er alle unike og hva vi tåler er individuelt.
Har du tatt noen medikamenter utenom ? Muskelavlslappene, betendelseshemmende - andre ? Det er mange medikamenter som samler vann i kroppen.
Har du nettopp begynt å trene eller har du trent lenge ?
Trener du hver dag ? Hva trener du ?
Kom med menyen din og litt tilleggsopplysninger du, så ser vi på det !:)
Tusen hjertelig takk for at dere vil hjelpe meg :-)
Dette er sånn ca det jeg spiser og spiser meg mett
Frokost ..omelett av to egg med bacon ost eller skinke og 1/2 l vann
Lunch... Enten rekesalat eller kyllingsalat og 1/2l vann
Middag ....kylling eller biff med brokkoli og blomkål og en dæsj rømme 1/2 l vann
Tar og litt lettgele med kremfløte til dessert
Om natta når jeg jobber kan det bli litt baconkrisp peanøtter eller stangselleri med ost men ikke mye.
Tar ingen medisiner utenom levaxin,trene har jeg gjort hele tiden ,eneste er at jeg har sluttet og røyke for 4 mnd siden.
Hei
Når du skriver rekesalat/kyllingesalat, mener du da en blandet salat med reker/kylling eller reker/kylling i majones-type-salat?
Er det siste tilfellet blir det litt snaut med varierte grønnsaker, blandet salat.
Lettgele er forhåpentlig Heistad gele, ikke lettvariantene av sukkergele??
Ellers ser det ikke så galt ut. Får du ikke vekttapet nedover, må du i noen dager redusere den totale matmengde å spise mere fett og litt mindre protein, altså de feteste ostene (rider 60%) laks i stedet for torsk, nakkekoteletter i stedet for rene ryggkoteletter.
Jeg forutsetter du tar ketolysetablettene, uten kan det stoppe helt opp for noen.
Siden du har trent fra før, tror jeg ikke så mye på at du bygger muskler, men har du fått litt "større" klær med stabil vekt, har du byttet ut fett med muskler.
Spiser blandet salat med enten kylling eller reker og Heistad sin gele.
Tar og ketolysetablettene.
Men som du sier kan være for lite fett det har jeg ikke tenkt på.
Får stå på en uke til og se hva som skjer :-)
Jeg finner mist et par party stoppere på menyen din, som gele med kremfløte til dessert. Det kan ikke jeg spise om jeg vil gå ned i vekt.
Baconkrisp er godt, men det er salt og en notirisk vannsamler, mange tåler ikke det heller.
Peanøtter har mest karber av alle nøtter. 10.4 pr 100 gram. Så spørs det hvor mye du spiser. I tillegg er de saltere enn andre nøtter - og binder vann
Kombinasjonen med at du spiser dette og har sluttet å røyke (noe som i seg selv setter ned forbrenningen med ca. 10%) kan være årsaken til at du ikke går ned.
Det kommer an på hva DIN kropp tåler. Prøv å kutt ut gele/krem/bacon crips og peanøtter og se om det skjer noen endring. Gjør det det må du legge til en av dem om
Jeg trener vann aerobic 1 gang i uka .. går med bikkja 1 time hver dag .Linedans 1 gang i uka.Det har jeg akkurat starta med men det andre har jeg holdt på meg noen år
Alt har stoppet opp etter jeg sluttet og røyke,lurer på om jeg må begynne igjen jeg.
Men skal prøve å kutte ned på dette og se :-)
Hadde en vektnedgang nå på 0.2 på en uke ler
Ja, det er nok mange faktorer som spiller inn her. Jeg hadde også villet kutte ut peanøtter, baconcrisp og geleen nå i startfasen din. Prøv om du klarer å spise mest mulig ren mat i begynnelsen. Og du må passe på å spise fett nok også, så du ikke blir energitom og sulten. Hvis man spiser for magert og for lite, og blir sulten, så blir man så lett "fysen" på noe, og da tyr man ofte til ulike snope-erstatninger. (Prøvd det sjøl, ja...:o) Fettet er vår venn! :D Få i deg nok mat, spis deg mett og drikk vann!
Røykeslutt og nattarbeid kan nok også påvirke forbrenninga di, ja. Prøv å passe på at du får nok søvn, selv om du jobber natt. Søvnmangel kan også virke negativt inn.
sender ett lite spm her jeg også.. da det egentlig gjelder det samme temaet..
kan dere som er drevne i dette komme med noen raske tips til hva man kan putte i munnen i løpet av dagen for å få i seg nok fett!!!
Jeg har gått ned masse jeg altså.. men nå er kroppen min godt vant til mindre mat at jeg heller ikke blir særlig sulten bortsett fra til lunsj og middag. og det er jo altfor lite m en salat og middag pr dag! så om det er noe jeg bare kan putte i meg i løpet av dagen for å få opp fettmengden så vil jeg bli glad for tips!
spiser gjerne skivet ridderost.. vossafår... og annet pålegg. lett å bare momse i seg på jobben. hva annet kan dere foreslå som ikke trenger så store forberedelsene!!!!
jeg tror mitt probl nå er for lite fett!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.