< Tilbake til oversikten

Lurerier på de første dagene!

zilla sa for siden:

hehe, jeg lurer på noe altså!:D

TE!!! min største kos, atkins eller ej! har drukket ren, grønn te frem til nu, men lurer på om jeg kan drikke... PEPPERMYNTE TE :o yam, eller urte te??
2 kopper dagen hadde vært så fint!:)

hva sier det erfarne folket ?? noen annbefalinger på eksakt merke?

også, bare for å utfordre teorien.. om man var forlatt på en øde øy (:eek:) i 14 dager med 140 atkins sjokko-barer (net 2 kh).. ville man gått ned like mye da som om man hadde hatt noen høns, svin og ca 77 dl kinakål da ??!

veldig kjekt å ha folk med kunnskap og erfaring man spørre:syklubb:

OGSÅ, kan noen komme med sine eksempler på noen typiske atkins-14 dagers spisevaner?! sånn; frokost, lunsj middag, snax :rolleyes:

hurra:p

Megvel sa for siden:

:D:DDen var god. En atkinsbar, skavvise:

[LEFT]Nutrition Facts
[img]http://www.dietfacts.com/imgproc.asp?itemid=3136[/img]
Det betyr, at om du bare lever på atkinsbarer, si 9 stk (=2070kcal, nært anbefalt) så får du i deg ALT FOR MYE av vitaminer og mineraler. 5,4* daglig dose av vit A,D,E. Det er de fettløselige vitaminene man IKKE SKAL HA FOR MYE AV. Du hadde da antakeligvis blitt ordentlig sjuk.

[/LEFT] 100% daglig dose av vit D er 400IU, 5,4*400=2160IU=en skikkelig dårlig idé. Vit E er ikke så lurt heller...

Ellers, snus litt rundt i journalene på medlemsområdet, der finner du masse fine menyer!!! Mange skrive hva de spiser hver dag.

Huldr sa for siden:

Peppermyntete og annen urtete kan du fint drikke, ingen fare! :) Noen typer urtete eller fruktte har visstnok marginale mengder karbohydrater, men jeg vet ikke hvilke - og jeg personlig ville ikke brydd meg ... Hvis du regner én karb pr kopp har du ihvertfall tatt i mer enn nok.

Litt grønn te er vel OK det også, så lenge du veier opp for det med mer vann - grønn te er litt vanndrivende. Men det har 0 karber. Og er myyyye sunnere enn kaffe!

Rooibos-te er uten koffein og uten karber.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.