Jeg har aldri vært glad i salat og er ikke blitt noe mer glad i det..... Hva skal jeg spise til lunch? Jeg har til nå ikke orket noen av de berømte ketolysebrødene eller andre bakværk, synes det smaker æsj.......
Jeg spiser ofte en proteinkilde med majo, har tomat og eller avokado til, og alfalfaspirer. Tunfisksalat (maks to-tre ganger i uka da, pga miljøgifter), eggesalat, skinkesalat, rekesalat...
Sitter i skrivende stund og spiser to store karbonader, med løk og ost i. Stekte 15 stk i går og tar to og to til forskjellige måltider. De jeg spiser nå er kalde, har en rømmekladd som jeg dypper i og har en stilkselleri ved siden av:)
Liker ikke salat som lunch jeg heller så jeg spiser et varmt måltid.Jeg er heldig å har en menybutikk ved jobben så her går det i kylling i diverse varianter, bruker som oftest en av denja sine baguettsalater eller lignende (2karbs pr 100g) ved siden av pluss en tomat eller noe annet grønt (sukkererter el)
Er også flink til å bruke middagsrester:)
Min lunsj i dag var: en avokado, reker og majones + litt salatblader og paprika. Det var kjempedeilig. De jeg spiste sammen med sa litt på fleip at jeg nok ikke hadde noe nyttårsforsett om å spise magert. Ha, ha, de skulle bare visst hva jeg har begynt på.
En god omelett laget etter oppskriften i Torkil sin bok med litt purre, skinke, sopp, paprika og annet godt gjør susen.
Eller så bruker jeg kjøpe store poser med kyllinglår på rema og steke. Putter i fryseren og tar opp etter behov. Jeg bruker salat til, men det kan man jo kutte ut.
Eg liker verken salat eller egg så jeg og sliter en del med lunsj.
Jeg pleier av og til å spise en røykepølse som jeg varmer noen sek så det verste fettet smelter.
Ellers så er svinekoteletter som er sprøsteikt utrolig godt og mettende.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.