kathrin sa for siden:
kan jeg spise pølser??
Hva med Rug knekebrød?
kathrin sa for siden:
kan jeg spise pølser??
Hva med Rug knekebrød?
Nille sa for siden:
Siden du har lagt dette inn under Atkins Induksjon, regner jeg med at du går på Atkins.
Under induksjonen skal du ikke spise knekkebrød eller vanlige pølser.
Knekkebrød fordi det er kornprodukt. Pølser fordi de kan inneholde masse rart du ikke skal spise i denne perioden. Kjøper du pølser hos slakter som har laget pøsene sjøl, vet de hva det er oppi. Som regel er det rent kjøtt, fett og krydder - uten e-stoffer og syrer etc. Det er OK. Men kjøttpølsene fra Gilde inneholder:
Kjøtt (50%) av storfe og svin, hodekjøtt (7%) av storfe og svin (tilsammen 57% kjøttråvare), melk, potetmel, salt, løk, pepper, ingefær, muskat, antioksidant askorbinsyre og konserveringsmiddel natriumnitritt.
Det er 7 karbohydrater pr 100 gram. Og det er i overkant når du har 20 å gå på.
Om du velger å gå på induksjon 14 dager bør du iallefall vente til den perioden er over før du spiser slikt. Det beste uansett er rent kjøtt.
Når du er ferdig med induksjonen kan du spise f.eks. Fiber Rik, men vær obs på høyt karboinnhold. 1 stk. klibrød på 10 gram har 3.7 gram netto karbohydrater ! Wasa Fiber Plus har 4,7 pr skive ! Jeg finner ikke anall karber i Rug knekkebrød, men det har en glykemisk index på 70... det er også litt høyt.
Håper dette er klart svar !:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.