Er det vanlig? Har vondt under huden i stortsett hele kroppen, sånn øm følelse som om jeg skulle hatt blåmerker overalt. Det begynte etter julaften og det kjempe påfyllet av sukker den dagen. Ikke blitt bedre i dag, etter jeg har lagt om igjen, men det tar kanskje litt tid da. Tenker at det kanskje er hormonforstyrrelse el? Synes det er litt skummelt...:rolleyes:
Jeg vet ikke nøyaktig hva som er årsaken, men vet bare fra meg selv, at etter jeg sluttet med sukker/karbohydrater/kaffe, har jeg gått rundt i en rus av velvære. Har det litt som om jeg er "på noe"; morfin, noe kraftig smertestillinde.:D Vet ikke, men å være total smerte-/ubehag-fri gir eufori i kropp og sjel. Tror omtalte ting her skaper mye syre i kroppen, og det gir smerter av ymse slag. Det kan også sikkert være noe med hormonbalansen, det hele henger jo sammen. Kjenner et par overvektige sukkervrag, og de har smerter og ubehag av kronisk karakter.:o
De mer eller mindre fluffy av "alternativmedisinerne" snakker jo om syrenivå og hva sukker gjør med kroppen og sånn? Mange kilo vann er IKKE godt i vevet, for det første, pH'n din er sikkert forandret, kroppen er ikke happy. En aldri så liten nilling i noen dager får vel mye snudd? Og du tok vel ketosetablettene igjennom alle utskeielsene dine???
Niks... Gjennom halve, for jeg gikk tom. Skal ut å kjøpe i morgen tidlig... Takk for svar begge to, det er jo minst 5 kg vann på en uke som har samlet seg i kroppen, ikke rart den blir litt "sur"...
Da tipper jeg på at kroppen gir et lettelses sukk når du får tilskuddene igjen! Atkins (min nye helt) er svært sterk i målet når det gjelder tilskuddene og utskeielser, "skal man uttpå så ta ihvertfall tilskuddene dine". For uten krommen og sinken så blir det jo helt koko i sukkersøtheten, og uten magnesiumen får du vondt i deg :o:o
egen erfaring etterhvert som kroppen blir mer og mer vant med minimum karbo:
Magen tåler lite karbo og spes ikke uten å komme sammen med annen mat
Sukker gir utslett, belegg på tennene
Jeg er ikke ute etter å være i/nære ketose for annen grunn enn at energinivået er høyere da. Men nå tåler jeg nesten for lite karbo. Blir jo rar i magen av et eple nå...og mors småkaker var jo rene drepen.
hva skjer om man spiser litt mer karbo enn det man maksimum kan spise for å være i ketose ?
Forresten, med lavkarbo har jeg aldri vært så stabil i magen som nå. trenger ikke spise regelmessig engang.
Dessuten forstår jeg at å gå på ketoner krever mindre oksygen til forbrenningen. Større utholdenhet og lavere grad av oksidering. Det må jo være rett og slett sunt...
Ja, det tror jeg at det er! Har kjent at kroppen har vært full av vann den siste uken, vondt og sprengende!
Jeg er nesten helt fin igjen i dag, kom fint i gang med ketolyse i går, ingen abstinenser i det hele tatt. Bare ved godt mot, og i dag var vekten 700 gr mindre enn i går. Jeg gikk med staver i går og trente på kvelden. Så dette er tydelig min måte å reagere på høykarbo, derfor er det ett avsluttet kapittel i mitt liv!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.