Ja, da er det dag to på ketolysekuren. Gårsdagen gikk veldig greit, jeg spiste omelett til frokost, tunfisk med hardkokt egg til lunsj, rester av kalkun til middag og noen skiver med ost til kvelds.
Frokosten i dag var det værre med, har aldri vært noe særlig sulten på morningen, men har klart det med litt korn og melk. Men det skal jeg jo ikke ha nå, så jeg prøvde meg på hardkokt egg, en bit og resten i søpla, en skive kalkun, du verden den var tørr og vokste i munnen, så resten gikk til hundene. De satte ihvertfall pris på frokosten :)
Jeg er nødt til å handle inn litt forskjellige matvarer til både hjem og jobb. Vi har heldigvis kjøleskap på jobben så der kan jeg hamstre inn litt.
Jeg sliter med eksem/allergi og mye magetrøbbel, det blomstret opp i høst da jeg prøvde meg på Grete Roede kur, ikke gikk jeg ned i vekt heller :mad:
Tror ikke kroppen min setter så stor pris på sukker og hvetemel, så nå håper jeg at mage og hud vil få det mye bedre. Samt at vekten beveger seg nedover.
Våren 2006 levde jeg etter Fedon prinsippet og har vel aldri hatt det så bra, gikk tilogmed ned 6 kg. Men jeg syns at det ble litt vanskelig å etterleve det med full jobb, barn og hunder. Det hendte at jeg måtte kjøre langt for å få alle råvarene som trengs.
Et spørsmål til slutt ang karbotabeller:
Jeg ser at det er oppgitt forskjellig kaboinnhold på de ulike listene jeg har. Atkins boken sier noe, ketolyseboken noe annet og da blir jeg litt usikker på hva jeg skal forholde meg til, forslag mottas med takk.
Hei
Velkommen til. Jeg håper du vil oppleve alle de andre positive sider ved ketolysekuren , ikke bare vekttapet. En velfungerende mage, overskudd og godt humør, flott hud etc.
I karbotabeller kan det være inntil store avvik, noen oppgir total mengde karbohydrat, mens andre trekker fra kostfiber (som går rett igjennom ) andre årsaker kan være tidspunkt for analyse, poteter har forskjellig KH-innhold vår og høst.Og så benyttes det forskjellige analysemetoder.
Om et par uker vil du ikke tenke så mye på karbohydratmengden, men blott spise det du vet du kan spise.
Jeg ønsker deg lykke til
Torkil :)
Yes, da var jeg i ketose, allerede? Det rare er at jeg også føler meg slank, ja, nesten mager. Litt overdrevent men ...
I går hadde jeg verk i kroppen, hofter, ankler, håndledd og lårene verket, det var litt vanskelig å sove. Jeg sa til meg selv at det er all "giften" (sukker kanskje) som skulle ut av kroppen. Noen andre med verk i kroppen erfaringer?
Ellers så var det to koteletter pluss litt salat til middag, fettet på koteletten var sprøstekt og smakte faktisk godt. Jeg leste også i boken at frokosten kan droppes og det er jo fantastisk for en som føler vemmelse ved å spise tidlig om morningen.
Jeg har ikke gått ned i vekt foreløpig, men det kommer, det kommer.
Hei!
Det er helt vanlig med en dag det er pyton når man går fra glykolyse til ketolyse. Husk å ta ketolysetablettene og drikke nok vann.
Og du sier lite om grønnsaker og salat i planen din, husk, 15-20kh, helst i grønn form! Ellers er det for tøft for noen!
Hei og velkommen...
Jeg har fått det motsatt da. Jeg hadde samme plager som du beskriver når jeg proppet i meg sukker i julen. Værket noe grusomt i kroppen. For min del var det nok musklene, glukose/sukker=press i hele kroppen... I tillegg til MASSE vann. Det går seg nok til. Som megvel skriver, husk tablettene!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.