< Tilbake til oversikten

Feil i boka

nalana sa for siden:

:eek:
Det er ganske skummelt å vite at det er mange feil i den norske oversettelsen, uten å kjenne til alle. Finnes det en tråd noe sted med alle feilene i uten at jeg har funnet den? Hvis ikke, så kan kanskje dette være en slik tråd. Ville blitt takknemlig om alle som kjente til feil i boka kunne fortelle om dem her. Husker jeg leste tidligere på forumet her om et kjeks-produkt som var oversatt feil, slik at det ble veldiiig feil karbo-messig.

Håper noen kan fylle meg ut på den, og fortsetter tråden om alle feilene.

Har selv "Dr. Atkins nye slankerevolusjon" oversatt i 2001, og

"Atkins for Livet" oversatt i 2003

Går ut i fra at det er førstnevnte dere snakker om, men si gjerne i fra om feil i begge, hvis det finnes.

nalana sa for siden:

....fant jeg igjen innlegget som Skorpia hadde skrevet om kjeksmel, som skulle være grovt speltmel.

Men det finnes sikkert flere feil, så bare heng på.....:confused:

Nille sa for siden:

I den norske boka er cottage cheese anbefalt under induksjonen.
Det er direkte feil. I Atkins boka står det presisert at Cottage Cheese IKKE skal spises under induksjonen. Den kommer ikke før steg 2 på vedvarende stigen, dvs. når du kommer til 30 karber pr dag. (steg 1 - mere grønnsaker er opp til 25 karber pr dag).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.