< Tilbake til oversikten

Koking av bayonneskinke?

Lindabtn sa for siden:

skal koke bajonneskinke fra gilde. Det er tråd rundt, men jeg lurer på om jeg skal ta av plasten eller om den skal trekke med plasten på??

Så har jeg spm ang sjokoladen fra sukkerfritt.com, er det 59 karb pr 100 gram eller er det noe som skal trekkes fra?? I såfall er det myyyye karbs.

Takk for hjelpen :D

Lindabtn sa for siden:

jeg har fått svar i bloggen :D

Nille sa for siden:

I bloggen ja, men den kan jo ikke alle lese. Kjekt å svare her - slik at andre som kanskje også lurer får svar
Den blir iallefall mye saftigere om du koker den med plasten på !
Jeg har testet det ut nemlig ! To i samme gryte. En med plast - en uten. Milevis forskjell !

Millsi sa for siden:

Jepp,jeg å koker skinken med plasten på :)

Lindabtn sa for siden:

hmm, kokte den med plastev av, men den ble veldig saftig fordet om. men tror den kunne kokt litt lenger enn det stod på pakningen, ble bittelitt rosa, men veldig god :p

Lindabtn sa for siden:

Det er jo sant :ja: var bare det at jeg hastet litt og av og til svarer de fortere i bloggenså det var ikke noe hast for folk å svare, det var det jeg tenkte på :)

janine75 sa for siden:

hvor lenge skal den koke? er litt "matlei" på kjøtt fronten så dette var jo ett godt tips!! er det andre slike ting jeg kan kjøpe inn??

Nille sa for siden:

1 time pr kg sånn ca.

Helene sa for siden:

Hva har man til i fin lavkarbostil da?

Mine første tanker er en god kolerabistappe og kokte grønnsaker og tomatsaus.. men ting over jorda er jo bedre enn ting under ;)

Lindabtn sa for siden:

jeg har den på brødskiva med masse majones :sikle: digg digg digg......

Lindabtn sa for siden:

jeg trodde det var en time pr kilo pluss en halv.
det har vi alltid gjort her i gården i vert fall, men det er ikke jeg som har pleid å koke den, så jeg vet bare tiden, ikke hvordan :p

cindy sa for siden:

hvordan var det med den sjokoladen du snakka om da? får vi lov til å spise den?

Lindabtn sa for siden:

jepp, kun 5 karb per 100 gr :D

Kanutten sa for siden:

Svinekjøtt skal være litt råååsa. Bror min er bonde og blir sååå overgitt over at vi steiker/koker svinekjøttet tørt...:o Alt av steiker blir nyyydelig i slike leirgryter. Da unngår du at krafta koker ut. Neste gang kan du jo bare stappe et steketermometer i steika, da ser du hvordan den er inni sånn temperaturmessig sett.

Lindabtn sa for siden:

svinesteik\skinkesteik er ikke noe problem å steke, det har jeg gjort hundre vis av ganger :D
men har aldri hørt at man skal stikke steketerm i bayonneskinke, den skal jo kokes (eller den kan kanskje stekes også selv om den er røkt?)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.