I bloggen ja, men den kan jo ikke alle lese. Kjekt å svare her - slik at andre som kanskje også lurer får svar
Den blir iallefall mye saftigere om du koker den med plasten på !
Jeg har testet det ut nemlig ! To i samme gryte. En med plast - en uten. Milevis forskjell !
hmm, kokte den med plastev av, men den ble veldig saftig fordet om. men tror den kunne kokt litt lenger enn det stod på pakningen, ble bittelitt rosa, men veldig god :p
Det er jo sant :ja: var bare det at jeg hastet litt og av og til svarer de fortere i bloggenså det var ikke noe hast for folk å svare, det var det jeg tenkte på :)
jeg trodde det var en time pr kilo pluss en halv.
det har vi alltid gjort her i gården i vert fall, men det er ikke jeg som har pleid å koke den, så jeg vet bare tiden, ikke hvordan :p
Svinekjøtt skal være litt råååsa. Bror min er bonde og blir sååå overgitt over at vi steiker/koker svinekjøttet tørt...:o Alt av steiker blir nyyydelig i slike leirgryter. Da unngår du at krafta koker ut. Neste gang kan du jo bare stappe et steketermometer i steika, da ser du hvordan den er inni sånn temperaturmessig sett.
svinesteik\skinkesteik er ikke noe problem å steke, det har jeg gjort hundre vis av ganger :D
men har aldri hørt at man skal stikke steketerm i bayonneskinke, den skal jo kokes (eller den kan kanskje stekes også selv om den er røkt?)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.