< Tilbake til oversikten

Min jul ...

MorStine sa for siden:

...har gitt meg flere kilo å jobbe med:sukk: Har fråtset og ikke klart å slutte på julaften, hva skjedde med den viljesterke MorStine. Har gått opp 2-3 kg, så fra i morgen starter jeg opp igjen med ketolyse. Da skal jeg ned til 70 kg. Så da er det 5 kilo jeg har å jobbe av meg. Kryss fingrene for at det går greit:)

Ett lite nederlag at jeg har latt meg selv skli så til de grader ut, skal holde dere oppdatert om hvordan det går. Merket at det ga meg inspirasjon bare å logge meg inn her:klemme: Har vært borte i flere dager, nå er jeg hjemme og kampen mot resten av kiloene blir flyttet til i morgen i stede for 1. januar.

Fortsatt god jul til dere alle fra meg:klemme:

Megvel sa for siden:

Ah, pøh, et kilo fett er 7000kcal i overskudd. Selv om du bare spiser peppernøtter og ribbe hele kvelden skal det godt gjøres å spise over 18 000 kcal for mye da! Det er nok mye vann!!!!
Lykke til med den siste nedturen da!

MorStine sa for siden:

:klemme: på megvel!!! Det er nok mye vann, så jeg HÅPER det går fort av igjen... Målet er 5 kg, ned til 70, men det har jeg ikke veid på 10 år, så det er muligens urealistisk. Klarer jeg å hold emeg på 72-73 er jeg fornøyd, holdt jo vekta fint på 73 nå, helt frem til lillejulaften:sukk:

Søss sa for siden:

Hei,

Høres ut som min jul dette, bortsett fra at jeg fråtser ennå og akter å gjøre det t.o.m. Nyttårsaften :D
Dette tar vi fort av igjen skal du se :rolleyes: Det er jo lov å kose seg litt da for dem som vil:)

Ha en fortsatt fin jul da;)

MorStine sa for siden:

Takk for det søss... Jada, det er fullt lovlig å kose seg, men jeg har skeiet ut de to dagene til jeg ble kvalm... I går gikk det bedre og i dag veide jeg alt en kg mindre:)

Orker ikke altfor store skippertak, så jeg får moderere meg litt;) Og heller skeie ut littegran på nyttårsaften igjen.

Max sa for siden:

Det beste ved denne tråden, er jo at du innrømmer at du har spist alt du har spist! Hadde vært verre om du ikke innrømte det ovenfor deg selv, da hadde det vært vanskeligere å ta seg inn igjen også :) Men, mye er nok vann, og tar du en opprenskning, renner nok mesteparten av igjen ganske fort :)

Millsi sa for siden:

Som om jeg skulle si det selv.. Jeg hjadde en periode med flott vektnedgang før jul,men har skeiet ut en del i jula. Nå er det full skjerpings,men skal nok skeie ut litt nyttårsaften å ;) dog ikke så mye som julaften..

Tittentei sa for siden:

Hei på deg, kiloene dine forsvinner nok raskt igjen skal du se. Deilig å virkelig skeie ut innimellom også - og det har jo tross alt vært jul:) Jeg har selv lagt på meg 1.3 kg, men er ikke bekymret. De går nok fort av igjen, det er jeg sikkert på. Jeg har heller ikke tenkt på hva jeg har spist av sjokolade, delfiakake, kransekake etc. 1 januar er det ut på årets første joggetur:D så blir jeg så tynn og fin igjen he he:)

Titti sa for siden:

Opp to kilo i desember her også...tok meg sammen i dag. Så da kan vi skjerpe oss inn sammen :D Har akkurat samme mål som deg, ned det jeg har lagt på meg, pluss fem kilo til på nyåret :ja:

Nicpins sa for siden:

Halløys Mor Stine! :)
Samme her i gården ja, opp 2 kilo på fire dager, tipper det er vannvekt ja, for ellers hadde det vært en fysiologisk umulighet. Starter på nytt idag jeg også, jeg er så drittlei av all drittmaten i jula at det skal bli fantastisk deilig med ordentlig lavkarbo igjen. Mmmmm, deilige deilige lavkarbomaten sin!!!! :D
Fortsatt god romjul til deg, og godt nyttår!

Beste hilsener fra Nina

janine75 sa for siden:

jeg må nok joine dere jeg og!! har vært en evig utskeiielse i flere dager nå... så i allefall fra 1jan er det full skjerpings! men jeg nekter å gå på vekta før den dagen!! er jo på utur allikevel....

MorStine sa for siden:

Har bestemt meg for å ikke stresse så mye med dette nå før nyttår... Så jeg koser meg med litt M i kveld, men har ikke skeiet så grusomt ut som i starten av juleuka. Blitt litt M om kvelden, og det er jo ikke SÅ fyfy på Fedon i allefall...

Men jeg er virkelig innstilt fra 1. nyttårsdag, og det VET jeg at ikke blir noe problem. Klarte det jo etter to ukers ferie i sommer, nå er jeg jo mye mer innarbeidet i lavkarbo, så det blir grei skuring:) : overbeviser:

Eva sa for siden:

Hei MorStine.

Hvor er jeg glad for at du har åpnet denne tråd, ellers hadde jeg åpnet en lignende. Vet ikke om det er ok å skrive om sine utskreielser her, men nå gjør jeg det. Også for å fortelle at du ikke er den eneste.

Jeg reiste ned til min søster i DK for å holde jul. Jeg hadde forberedt hende på mitt nye kosthold, og etter først å ha småfnyset av meg og fått seg en god latter, tok hun det alvorlig og hadde skikkelig kjøpt inn med fritgående egg, økologisk fløte og bacon fra grise som var oppvokst med Mozart i stalden, jo det manglet ikke noe. Tre flasker tørr hvitvin var kjøpt inn, salat og teposer. Første dag var jeg skikkelig flink og med mitt medbrakte Isetbrød var jeg veeeeldig flink. Helt til juleaften. Da knakk filmen fullstendig og jeg spiste som en gris. Alle karberne gikk ned på høykant. Jeg reagerte med å tømme tarmsystemet fullstendig senere på kvelden. Jeg følte meg så lett etterpå, slank, og ja vekten sto jo sørme på det samme som sist. Neste dag fortsatte jeg likegodt med et par karber til, masse kaffe og ja........... skal jeg fortsette?

Hver eneste gang jeg gikk på Wc for å tisse ville tarmsystemet ikke føle seg utenfor, så det sympatiserte med blæretømningen resten av julen. Festlig!!:( Men for å gjøre en laaaang historie kort, så ga jeg den hele armen med karberne. Jeg gjorde det helt bevisst, for jeg vet at jeg fra i morgen (kom hjem for en time siden) er i full gang igjen med ketolyse.

Jeg har ikke fnugg av dårlig samvittighet, for jeg gjorde dette helt bevisst, også for å føle at jeg ikke hadde gått glipp av noe. Og så nøt jeg det. Buksene strammer noe enormt og jeg har ihvertfall gått opp 2-3 kg. Må kjøpe meg ny vekt i morgen siden den gamle røk rett før jul.

Du MorStine har bevist hvor vanvittig flink du har vært. Det synes jeg også jeg har, og jeg vet jeg kan igjen. Jeg ville på en måte ha en "siste fest", og det har jeg til de grader fått her i julen og jeg har det bra med det!. Det er godt å tenke på når jeg går igang med ketolysen igjen.

Nå har jeg tatt meg en Carlsberg-pils med masse kaber i. Skål folkens, vi sees etter nyttår og la oss da sammen slenge alle julekiloene overbord igjen - og jeg vet vi får det til!!

Fete klemmer!:D

MorStine sa for siden:

:klemme: på Eva!!! Ja, her er det bare å bekjenne sine synder;) Det viktige er å klare å snu i tide. En uke i året tror jeg går helt fint. Gleder meg til å ta fatt igjen, for jeg føler meg tung og oppblåst, og tung til sinns. Savner ketolysen min, men må handle inn alt det jeg trenger i morgen for å starte opp igjen på tirsdag. Vurderer faktisk å kjøpe stix også...

Masse lykke til inn i det nye året, Eva, og ja, du har og vært knallflink!

Millsi sa for siden:

Lurer på om jeg skal gidde å teste en stix i kveld jeg.. hmm..

Titti sa for siden:

Her jeg har tatt meg sånn nogelunde sammen igjen, spiser hvertfall Lindberg-kost.
I går ble det litt tortilla-chips, men det var kanskje snakk om fem stk og så spiste jeg pizza med speltbunn. Føler meg hvertfall bedre enn jeg gjorde etter 2. juledag, da var jeg helt oppblåst og følte meg feit...:ja:

Lindabtn sa for siden:

er med i klubben jeg også. gått opp et par kilo og har en diiiger stein i magen. den skal VEKK. Ellers håper jeg som dere sier, at det bare er vann :p

Men fra og med i dag skal jeg begynne min nye epoke innen lavkarbo, og jeg GLEDER meg.

Lykke til mor stine og alle dere andre

Toots sa for siden:

Jeg har også spist litt sånne ting jeg ikke burde mtp kuren.
Det har blitt et par poteter, 2 rundstykker, vanlig pizza og littegrann smaking av kaker + +
Jeg har bevisst latt være å ta Ketolysetabl. disse dagene..?, har dere tatt tabl. nå når dere har spist masse karber?

Igrunnen var jeg ferdig med kuren noen uker før jul, men fikk aldri satt meg ned og planlagt "veien videre". Derfor fortsatte jeg bare.
Ja, så kom jo julen da med sine ekstra karber.

Etter nyttårsaften tenker jeg å gå på Ketolyse i noen uker, 2-3(?) sånn bare for å ta av igjen det jeg eventuellt legger på meg disse dagene.
Og SÅ begynne vedlikehold og gå over på noe ala Fedon.

Er det en ok ting å gjøre mon tro? Synspunkter anyone?

Megvel sa for siden:

Jeg synes det hørtes ut som en fin plan toots!

Pipp sa for siden:

Jeg har ikke veid meg etter julen, men etter 2 dager med fedon kost er magen mye bedre hvertfall..ikke oppblåst og ikke masse luft. og godt er det..
Har skeiet ut masse jeg også og natt til 2 dag jul satt jeg på do.....
Dette klarer vi vet dere :ja:

Toots sa for siden:

Takk for svar. :)
Ja? Jeg håper det..har ikke peiling på hvordan det er for kroppen å først gå ut av ketose med et PANG, for så å gå inn i ketose igjen for bare en kort stund.

Toots sa for siden:

Gikk forresten på vekta i kveld, med klær på.
Og den viste 65 kilo! Altså idealvekta mi, men 1 kilo mer enn det tickeren min viser.
Hmm, blir spennende å se 1.nyttårs dag morgen.

Toots sa for siden:

Du høres akkurat ut som mannen min :D
Han er jo SÅÅÅ stolt og imponert over de 15 kiloene jeg har tatt av, men han er også veldig bestemt på at det er jul KUN en gang i året.
Og jeg er jo igrunnen enig.
Stinemor, du har vært superflink-se på resultatene dine!!
Dette vi her i denne tråden gjør nå, gjør vi med fullt overlegg.
Ok, så blir det noen strafferunder-men det tar vi med godt mot, og lar oss ikke fortvile-sant?
STOR klem!!! :)))

Eva sa for siden:

Det høres da ytterst fornuftig ut, nok lurt å tenke lavkarbo for ever!

Og så må jeg si at jeg er full av beundring over ditt hurtige vekttap, 15 kg siden septemper...:eek: Fantastisk!! Har du en matdagbok et eller annet sted? Kunne ha vært inspirerende å lese.

Toots sa for siden:

Takk :) Det er jo kuren i seg selv som er helt fantastisk! ( har jo ikke trent en gang-men det må jeg virkelig begynne med nå! )
Jeg har ikke ført noen dagbok, dessverre.

Tittentei sa for siden:

He he, det er jo sant da:) Jeg tar helt klart noen strafferunder med godt mot, ingen fortvilelse her nei. Nå er det bare å se fremover, har nok ikke tatt så stor skade!

MorStine sa for siden:

Ja, i morgen er siste dag med denne utskeielsen, føler meg tung både i kropp og sinn, i tillegg er jeg syk. Blæh... Samler masse vann, ser det på kroppen. Gleder meg til en mnd med ketolyse før jeg begynner på trappa igjen... Skal ned til 73 igjen i allefall... Veier meg 1. nyttårsdag. Tipper på 4 kg +...:(

Tittentei sa for siden:

Kanskje det ikke blir så ille MorStine. Igår kveld spiste jeg pita brød og chips og har som sagt kost meg i julen. Jeg tok sjansen idag på å veie meg og det var kun + 1 kg på de siste 2 ukene. Det er jeg veldig fornøyd med, var sikker på det skulle være mer. Imorgen er det full fokus igjen så da suser nok et par kg av ganske fort tipper jeg:D Lykke til!

Titti sa for siden:

Hvis det er så mye som fire kilo, så går det hvertfall fort av igjen.
Jeg har sikkert lagt på meg et par kilo, det gjør jeg bare ved å spise litt ekstra en dag...

Føler jeg har spist og koset meg i julen, men jeg har ikke tatt helt av liksom. Har spist dessert og slikt når jeg har vært hos andre, men hjemme har jeg spist lavkarbo og koset meg med nøtter og mørk sjokolade. Brød, potet og ris har jeg ikke spist, etter halvannet år på lavkarbo kosthold er ikke det noe savn lenger.

Lykke til med å ta dere inn igjen! :klem:

MorStine sa for siden:

Har heller ikke spist poteter, ris, pasta, brød og sånne ting, gått mer i kaker og snop, da M og snickers, smakte på potetgull i går og det var ikke noe godt... Som om det er noe bedre:dåne:
Gleder meg til lavkarbostart i morgen!

Titti sa for siden:

Så bra! Da tror jeg ikke det blir så vanskelig å ta seg inn igjen heller...:)
Litt abstinenser får vi nok :lol: Jeg skeiet helt ut i går, gud så mett jeg var.

MorStine sa for siden:

Jeg og, spiste så det virkelig monnet frem til 2345, da var det stopp, og det frister nada å gjenta denne karboorgien igjen:( Blæh!

Tittentei sa for siden:

Jeg spiste litt sjokolade og chips igår og jammen kjenner jeg det godt i magen idag ja. Nå er det slutt! Vil ha av resten av kg NÅ! og jeg vet jo hva som må til så det er bare å sette igang:D

karina sa for siden:

Godt Nytt År alle sammen!

Ja, jeg planla to dager med moderat utskeielser i jula (men det ble nok 3/4 dager, haha) som vi feiret på hytte i Valdres. Men det gikk egentlig forbausende fint! Ble nok ganske rar i magen, men en erfaringer som jeg syns var interessant var å spise vanlig brød - for det var slett ikke særlig godt lengre :D Fantastisk! For det er brød jeg har savnet mest på Atkins. Men nå ble det litt sånn deigete når jeg tyggde det, så jeg gikk straks over til mitt selvlagde lavkarbobrød (etter oppskrift: Lollypops Ketolysegrovbrød).

Ellers så gikk det mye i peanøtter, litt sjokolade, mandariner, kålrotstappe (nam!) og litt dessert. Og en god del vin og cognac. Spiste også litt julekaker og kjeks som jeg hadde gledet meg sånn til, men det smakte liksom ikke så godt lengre likevel! Så det ble ikke så alt for mye.

Men vi hadde strålende sol og snø og stod derfor mye på ski - en flott måte å forbrenne karber på :)

Jeg la på meg 1 kilo tilsammen i jul og nyttår. Syns det er helt greit, for jeg er så motivert å komme i gang igjen nå!

Og takk alle dere som skriver her inne, det er til stor inspirasjon å lese!!!

Klem,
Karina

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.