< Tilbake til oversikten

Frustrerte Mariette (Fettspørsmål)

Mariette sa for siden:

Hei!

Jeg begynner å lure på om jeg får i meg for lite fett at det er det som er grunnen til at jeg ikke går ned.Kunne noen hjelpe meg med å skrive opp hva jeg kan spise i løpet av en dag for å få i meg nok fett. Er så redd for å spise for mye også

Summer sa for siden:

Avokado, nøtter, rømme, fløte, oliven og rapsolje, oster ...

Kanskje du kan skrive hva du spiser i løpet av en dag, så er det lettere for oss å kommentere. :)

Nille sa for siden:

Du behøver absolutt ikke være redd for å spise for mye fett. Feilen de fleste gjør er jo å spise for lite ! Lise nevner gode fettkilder her .

Det du skal være redd for er å spise for LITE punktum.
Som jeg har skrevet et annet sted er det viktig å spise NOk får å gå ned. Alle måltider skal bestå av proteiner, fett og grønnsaker. Flesteparten av karbene du spiser skal være i form av grønnsaker ! Veldig viktig. Du trenger alle de tusenvis av enzymer, vitaminer og mineraler de gir deg !

Mariette sa for siden:

Jeg spiser stekt egg og bacon til frokost, salat til lunsj med rømmedressing over middag uten karbo + brokkoli og blomkål og kanskje litt ost eller baconsvor hvis jeg er litt småsulten på kvelden.

SusieBlues sa for siden:

Ta gjerne en teskje eller to med cocosa (kokosfett). Hvis du kjøper den som er ubehandlet, så smaker den ren kokos.

Mariette sa for siden:

Hei!
Hvor får du kjøpt cocosa henne?

SusieBlues sa for siden:

Cocosa får du kjøpt hos Life eller SunKost. Det er også noen store dagligvarebutikker som har det (f.eks Meny noen steder).

Mariette sa for siden:

Heihei!
Ja, nå har jeg kommet hjem fra oslotur og har kommet helt utav ketose og gått opp 2 kilo.Prøvde så¨godt jeg kunne å holde kuren men det var nok karbohydrater i maten vi fikk allikevel.Ikke fikk jeg tatt tablettene heller så allt ble bare rot.
Jeg har bestemt meg for å prøve en siste gang og jeg håper jeg kan få god hjelp her fra forumet for jeg klarer det ikke alene.Jeg vil skrive opp alt jeg spiser og driker hver dag og jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på hva som er riktig og galt. Jeg vil prøve å kjøre på med mye mere fett enn jeg har gjort tidligere og spise salat hver dag.Men jeg lurer på en ting- kan jeg ikke få i meg for mye karbohydrater via salat og grønnsaker på en dag.Jeg fyller en suppeskål med salat og spiser en god del med brokkoli og blomkål til middag?
Vel, jeg starter en ny tråd som jeg kaller Ny start 28.01.08 så håper jeg inderlig at jeg får det til denne gangen.

SusieBlues sa for siden:

Selvfølgelig vil vi hjelpe deg! Opprett en journal, så kan du fortelle der!
Kom gjerne innom min journal med link til din!

Mariette sa for siden:

hva med delfiafett, går det ann å spise ?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.