< Tilbake til oversikten

Juleuken (eller ferieuken)

StineK sa for siden:

Hei!

I juleuken tar jeg skikkelig ferie og feirer julen sammen med storfamilien. Og vet på forhånd at jeg ikke klarer å følge sukkerfri-kostholdet. Men 1. januar er det null karber igjen. ;)

Hva er beste strategi når jeg vet at det blir litt karbohydrater hver dag i en uke?

Enten spise disse, men ellers følge vanlig diett, eller bytte helt og spise karbohydratene men holde meg unna fettet den uka?

I et karbo-rikt kosthold skal man jo unngå fettet siden det legger seg på sidebeina med en gang. Vil ikke både karber og mye fett i en ferieuke gjøre at jeg legger på meg mer enn om jeg spiser mye karber og lite fett?

nalana sa for siden:

Jo, hvis du vet det blir mye karber, må du kutte ut det ekstra fettet vi gjerne spiser når vi spiser lavkarbo.

Lykke til!

StineK sa for siden:

Det var det jeg helst trodde - takk Nalana. :)

terry sa for siden:

Mener jeg har lest (skaldemann?) en eller annen plass at det er lurt å spise noe fett før man eventuelt skeier ut med litt for mye karbo.
Er det noe i det?
Skal sette igang med hjemmelaget marsipan snart så karbo inntaket går nok opp noen dager :sikle:

StineK sa for siden:

Vil bare avlegge rapport. :)

Jeg avsluttet brått ketolysekuren ved å spise hjemmelaget loff til frokost på julaften. Og fortsatte i 14 dager med vanlig julemat. Mao. mye feit og kraftig kost, men også mye brød, en del frukt og litt snop og kaker.

Etter 14 dager begynte jeg med ketolysekuren igjen, og ventet en uke med å veie meg. Og ble glad da vekta 3 uker etter julaften var den samme som 3 uker før.

Er nok fare for at jeg følger samme opplegg neste jul!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.