Hei! Jeg har gått på ketolysekuren i 5 uker nå og har fortsatt ikke gått ned i vekt.Spiser 3 måltider til dagen bestående av omelett m/ fløte og bacon middag med brocoli og blomkål ofte med fløtesaus og kvelds litt fet ost eller rester fra frokost.Er veldig nøye på å ikke få i meg karbohydrater og spise fet mat.Er i ketose. Hva kan være grunnen til at det ikke skjer noe, kan det ta så lang tid?
Kanskje litt mye med fløte 2 ganger om dagen? Kan jo være en idee å kutte ut fløte en stund. Bare for å se hva som skjer. Det er noen som ikke går ned i vekt p.g.a. fløte.
Har også lest om noen som ikke gikk ned i vekt p.g.a bacon. Tror det var saltet i bacon som binder vannet i kroppen.
Ellers som Tuppen sa, det er viktig med litt karbo om man går på ketolyse.
Jeg bruker å variere mellom kjøttdeig, kjøttkaker, kyllingfilee(!) og laksestykker til middag og ettermiddag/kvelds. Syns det funker fint for meg.
Hei Mariette!
Hvor mange kilo skal du ned? Hvilken BMI er du på nå? Hva har du forsøkt før ketolysekuren? Trener du overhodet? Hvis du skal ned "de siste fem", har liten BMI, hadde lite vann i kroppen eller hadde spist veldig lite før så kanskje du stabiliserer? Og trening er bra da! Ketolysetablettene er viktige også!
Kutt ut fløte rømme og ost så skjer det helt sikkert noe.
Men det sto ikke noe om hvor mye du skal ned , har man ikke så mye så går det tregere. lykke til:)
Hadde samme sak, gikk ned 6-7 kilo første par-tre ukene, deretter sto det stille i 5 uker tror jeg det var..
så, plutselig en mista jeg 9 kg på en uke.. Tissa hele tiden.
Tror kroppen reagerte på kostforandringen med å fylle på med vann, og etter en stund "slapp" den vannet..
Men, hvis du leser litt rundt her så kan du se at mange har faktorer som gjør at de stopper vektnedgangen. KAffe, enkelte sukkererstatninger, melkeprodukter og mer kan ødelegge. Nå har jeg også funnet ut at jeg er i ketose med inntak på rundt 20-25 karber om dagen, MEN da mister jeg ikke vekt. Beste løsningen for meg er å få i meg Minimum med karber, mye fett, og MASSE vann.. ja, og selvfølgelig ketolysetabelettene.. Når jeg "skjeier" ut med lavkarbo mat som gir tilsammen 10-15 karber eller mer over noen dager så stopper det mye opp..
Tror også at jeg ser en sammenheng med forholdet med protein inntak og vektstagnasjon. Virker som at når jeg spiser mat medmye proteiner, og lite fett, så stopper det opp, samtidig som at når jeg spiser mye fett, og mindre proteiner, så går det raskere nedover.. feks ribbe, og slik fet mat er bra..
Vet ikke om jeg lenger helt er i "ketolyse kuren", men kankskje mer skaldeman, men det funker som fy! eller, dvs, har stoppa opp litt til meg og, så må begynne å se på det med kaffen.. :(
Dette er noe av det jeg har erfart som funker for meg, men vet at helt andre ting funker for andre.. Det beste er nok å prøve seg frem, så finner du nok ut av det etterhvert! Bar vær obs på at det er vanlig med en periode med stagnasjon nå og da.. fikk iallefall jeg høre ETTER jeg hadde stått i ro i noen uker.. :)
Tusen takk for mange gode råd.Fikk litt mere motivasjon også nå jeg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.