Liiiz sa for siden:
Jeg lurte på om malitol inngår i den sukkergruppen vi på ketolyse ikke kan spise? Er den ikke samme gruppe som sorbitol? Har nemlig spist frokost barer fra Atkins, de er kjempe gode og kun 2 carbs per bar.
Liiiz sa for siden:
Jeg lurte på om malitol inngår i den sukkergruppen vi på ketolyse ikke kan spise? Er den ikke samme gruppe som sorbitol? Har nemlig spist frokost barer fra Atkins, de er kjempe gode og kun 2 carbs per bar.
safran sa for siden:
Maltitol kan du spise, men vær oppmerksom på at den kan gjøre magen din gal. Jeg tåler omtrent ingenting av maltitol før magen blir romlete og fullstendig bananas.
Hyper sa for siden:
Her og!!!LUFT er stikkordet....
Photobscura sa for siden:
Er du riktig heldig så kan den virke "lettere lakserende", som det står på enkelte produkter søta med maltitol.:p
Men så vidt jeg vet så er i alle fall maltitol forholdsvis naturlig. Laga av et slags korn av noe slag.
Tuppen sa for siden:
magen har sin egen fest når jeg spiser frokostbarer fra atkins :rolleyes:
Smula sa for siden:
Støtter dette. Jeg blir kjempekvalm av maltitol og styrer så langt unna som mulig. Det er overhodet ikke verdt det.
Eilan sa for siden:
Hm, her var det mye advarsler på en gang. Jeg digger Atkinsbarene jeg, og blir ikke rar i magen. Så der :) Og lettere lakserende kan jo være en fordel i visse faser av lavkarbolivet.
anneca sa for siden:
Jeg digger de barene! De redder meg ofte!! Men jeg blir sånn passe dårlig i magen av de så det stopper seg selv.....
MorStine sa for siden:
Magen min er ikke glad i maltitol... Det blir virkelig uvær nedi der, mannen hører romlinga når vi sitter ved siden av hverandre i sofaen... Til tider er GASS stikkordet, ja:o
Men har ikke prøvd barene da...
Liiiz sa for siden:
Takk for tilbakemelding. Er det noen som vet om noen søtningsstoffer som vi ikke kan spise, i likhet med sorbitol? I og med at det står at det er en hel gruppe i boka, er jeg redd jeg kan komme borti noen av de andre uten å vite om det.
Eilan sa for siden:
Atkins advarer mot aspartam, og anbefaler splenda. Det er det eneste jeg kan fortelle deg uten å gå og slå opp i boken :)
nøtta sa for siden:
jeg tåler disse barene, dette er veldig individuelt ;)
Trixie sa for siden:
Man har forskjellig toleransenivå for maltitol, og man kan også venne seg til litt mer etterhvert.
Har ikke inntrykk av at det er så mye maltitol i Atkinsbarene som i f.eks. prompegodteriet Ifa. :D
nettan sa for siden:
Har jeg ikke fått gått på do på en stund... er det bare og ta en atkins bar... 2-3 timer så er det rett på do. rommler fælt i magan og lufft blir det nokk av... men av og til er det verdt det:D:D:D
Lykke til
Veggpryd sa for siden:
Jeg tåler også de barene, men smågodt med maltiol kan jeg bare glemme. 5 små seige fisker - og resten av kvelden er ødelagt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.