< Tilbake til oversikten

Oppskrift på lapper, eller brødlignende ting?

cilemora sa for siden:

noen som har oppskrift på lapper eller lignende å anbefale??
noe som ikke er for eggete/svampete og som smaker godt
med feks kjøttrull og majones :p
har prøvd lollypopbrødet, men det ble ikke bra, isetbrødet
ble godt, men magen min tålte det ikke for fem øre :(
vil ikke sitte på doen hele jula...

skal unne meg fedonbrød i jula, men det kan man vel bare
spise 2 tynne skiver av pr dag...?...
så trenger noe som eg kan småspise utover dagene, med
hjemmelaga kjøttrull på :p

Lindabtn sa for siden:

Jeg synes du skal prøve deg på mitt brød. Har prøvd alle slags typer brød, med og uten nøtter og synes som du, alle ble svampete, og det er krekslig. Mixet sammen mitt eget brød og jeg ble veldig fornøyd. Det er faktisk BRØD!!!
forum.lavkarbo.no/blog.php?b=1810

Lykke til om du bestemmer deg for å lage det :klem:

Lindabtn sa for siden:

men så lenge du går på fedon kan du jo spise fedon brød, men som du sier, en begrensning til max 2 skiver per dag.

67kilo sa for siden:

hmm, jeg ble litt nysgjerrig på det brødet ditt men jeg kommer ikke inn på linken din.
Ingen rettigheter til å se den siden virker det som?

Lindabtn sa for siden:

Nå gjør du det :)

cilemora sa for siden:

det brødet så faktisk godt ut, ikke helt fullpakka av frø...
det blir eg såååå dårlig i magen av :p
hvor lenge holder det seg godt da??
oppbevarer du det i kjøleskap eller er det best/lurest å
fryse det ned i skiver??

Lindabtn sa for siden:

Jeg pleier å dele det i to og fryse en halvdel. Det går helt fint an å fryse det så om du vil skjære opp i skiver å fryse går det helt fint. jeg pleier å spise ca et halvt brød på litt over en uke, men det kan ikke ligge så veldig mye lengere enn det. Pleier å oppbevare det i en pose i brødboksen.

Det er en del frø i, men ikke noe man får vondt i magen av og så smaker det ike kake som mange av de andre brødene. Veldig godt, skal hjem å bake selv, denne gangen skal jeg ha litt gresskarfrø på toppen. Det blir sikkert godt.

cilemora sa for siden:

trur eg må prøve brødet ditt, det ser og høres godt ut iallfall :)
og syns di andre brødene fort fikk rar smak, hadde dem i kjøleskapet...
men hever brødet ditt mye da?? og bruker du stor brødform??

Lindabtn sa for siden:

Bruker en stor form (hva er egentlig stor form, 1,5 liter? tror det er det) og det hever ganske bra asså. Brødene jeg lager pleier å være like store som vanlige hjemmelaget brød. målte det første brødet jeg lagde og det ble jo 9 cm høyt. men de blir forskjellige hver gang, men aldri små brød :D

Dilly sa for siden:

Lindabtn

Ærlig talt: Man legger bare ikke ut linker her inne på åpent forum hvis det ikke er meningen at folk skal få tilgang til dem. Hadde vel vært bedre om du la ut brødoppskriften, eller er den hemmelig?

Er det virkelig bare jeg som synes at dette hemmelighetskremmeriet virker fullstendig malplassert. Brødoppskrift, halloo!

Når slikt skjer så mister jeg lysten på å være her :nedfor:

Dilly sa for siden:

Må bare legge til at jeg faktisk trykket på linken og fikk utestengelsesmelding.

Eva sa for siden:

Jeg kommer heller ikke inn og ser oppskriften. Men tror nå ikke det er fordi den er hemmelig...:D

Sugarpill sa for siden:

Brødoppskriften er tilfeldigvis postet i en blogg som er lukket, og hun tenkte nok ikke på det da hun la ut oppskriften. Det går ikke an å åpne en blogg for lesing av enkeltinnlegg, som oppskrifter.

Jeg er sikkert på at Lindabtn legger ut oppskriften her når hun oppdager feilen. Det er ingenting å bli sur for.

Georgine sa for siden:

Det var da voldsomt...

Georgine sa for siden:

Blomsterbrød:

300 gram cottage cheese
300 gram egg
50 gram kruskakli
100 gram linfrø, hele
100 gram linfrø, knuste
100 gram sesamfrø
30 gram olje

Stekes på 175 grader i en drøy time

Dilly sa for siden:

Hva mener du?

67kilo sa for siden:

Tusen takk.
Noterer meg denne oppskriften jeg :D

Bee sa for siden:

Jah...

Georgine sa for siden:

At det var en voldsom reaksjon. Du fyrer løs om at du mister lysten til å være der uten tanke for at det bare var ett uhell eller at man glemte at bloggen ikke var tilgjengelig på oppskriftene.

Dilly sa for siden:

Ja vel, hyggelig å høre din mening..

Gerd sa for siden:

Har du prøvd OE- brødet? Fast og godt brød, favoritt her i huset :)
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12006

Jeg pleier bruke mer mandler og valnøtter eller paranøtter og mindre hasselnøtter. Hender jeg har i litt linfrø også.

Lindabtn sa for siden:

For de som vil ha oppskriften: her er den
Verdens beste ketolyseBRØD...

1 boks cottage cheese
6 egg
50-100 gr kruskakli
1 stor ts bakepulver
1 ts salt
100 gr soyaprotein
100 gr linfrø
80 gr solsikkefrø (kan sløyfes)
150 gr sesamfrø
1-2 dl vann
En god slump MCT - olje

Mos cc og egg i en hurtigmixer. Bland deretter alt i en kjøkkenmaskin.
Legg bakepapir i bunnen av formen. Smør kantene og strø på frø, så de fester seg i brødet under steking. Hell i deigen og strø frø på toppen.....

1,5 til 2 timer på 170 grader midt i ovnen.

:sikle:
Brødet ble 9 cm høyt

Men det var da veldig og hårsåre folk var da. Er jo som georgine sier, tenkte ikke akkurat på det da jeg la ut linken.
Dilly: Du skal få manga aha opplevelser om du synes dette var "dårlig" gjort. Da kommer du ikke til å bli her lenge.

Eva sa for siden:

Takk for oppskrift Lindabtn.:) Kan man bruke vanlig olje i stedet for MCT-olje? I tilfelle, hvilken vil du (andre) anbefale?:rolleyes:

Lindabtn sa for siden:

Jaja :D går helt fint an å bruke vankig olje. Jeg bruker mct for å bruke opp flaska mi :p den bare står derog støver vekk..... når den er tom går jeg på vanlig oliven eller rapsolje.

cilemora sa for siden:

sånn, da står det 2 små "lindabrød" i ovnen, har bare småe former så
fikk 2 ut av oppskrifta :) håper dette er et brød som faller i smak hos
meg, er en smule kresen, hehe :p

spent og sulten :p

Lindabtn sa for siden:

Så koselig at du tok deg tid til å prøve brødene mine. jeg har også lagd brød i dag,og jeg har kokt bayonneskinke, så jeg gleder meg stooort til frokost i morra med bskinke og majo :sikle:

Eva sa for siden:

To store Lindabtn-brød er nå ferdigbakt, oppskivet og lagt i fryseren. Det er vel mest riktig å kalle de Lindabtn/Iset-brød, for det var en kombinasjon av CC og Sæterrømme, og så ellers en stor andel av frø. Brødet ble helt tipp-topp.:cool:

Fikk også bakt 2 x 16 Ziggy/(Eva)-lapper. Halvpart CC og halvpart rømme. Også her en god del frø - sesam, solsikke og lin. Også de ble helt topp. Er opptatt av å ha de der frø i for å holde magen i gang, og de gjør jobben sin. Jeg spiser enten to skiver brød, eller to lapper pr dag.:p

cilemora sa for siden:

klarte ikke vente eg :p måtte smake en liten bit med en gang
eg tok dem ut a ovn :p hehe
og trur dette kan bi bra ja, gleder meg masse til å smake skikkelig
på det :) kanskje dette kan redde jula mi...
drømme om brød med kjøttrull og majones, mmmm hehe

Lindabtn sa for siden:

hehe, du må nok vente til det er helt avkjølt :p da blir det jo litt fastere i fisken!!

Håper det smaker like godt som mine brød da, det hadde jo vært fint om du hadde fått deg et brød som var spiselig slik at du kan få deg kjøttrull med majo :ja:

Lindabtn sa for siden:

Så flott :D sier det til deg også, håper du får like vellykket brød som meg, at de faller i smak.Godt å ha et brød i julen med mye godt pålegg:sikle:

Dilly sa for siden:

Jeg ser ingen grunn til at dere fortsetter å sende meg PM om denne tråden. Røde prikker har jeg fått, og PM ser slik ut:

Unødvendig hatsk skrevet av deg! Georgine svarte deg godt. Lindabtn mente da ikke noe galt, hun tok seg tid til å svare på et spørsmål her, og alt du gjør er å kritisere

Jeg opplyser ikke hvem som sendte meg dette, men hvis dere har flere sure oppstøt, så skriv dem heller her.

Dilly sa for siden:

Rettelse: Det var ikke PM, men kommentaren som fulgte med en rød prikk. Samma det..

Nille sa for siden:

Nei, om noen har "sure oppstøt" så skal de IKKE postes i denne tråden. Det er slike ting vi har ryktesystemet for, evt. PM. OM det i det hele tatt er nødvendig å bruke tid/energi å diskutere slike ting.

Denne tråden handler om "Oppskrift på lapper, eller brødlignende ting" og skal IKKE brukes til lang diskusjon rundt at/hvorfor opprinnelig link ikke virket. Det er nå klart at det var en forglemmelse/feil/misforståelse at den ikke virket. Feilen er rettet. Ytterligere kommentarer er unødvendig og saken avsluttet.

Lindabtn sa for siden:

Avsluttet for lenge siden :klem: vi er alle venner!!!

GOD JUL!!!!!!!

Anitra sa for siden:

Ahhh Linda!! Nå skjønte jeg hvem du var!! Hyggelig :) Jeg har sett det på deg nemlig!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.