Leser om fler her inne som har hatt eller skal foreta bukplastikk. Betaler dere dette selv eller får dere operert på offentlig sykehus ?
Er det noen som vet kriteriene for å få dette godkjent. Selv har jeg gått ned 31 kg nå og vil ned ytterligere 5-10 kg. Mitt store problem er løs hud på armene nå og om jeg går ytterligere ned vil det trolig forverre seg ytterligere. Vet noen om man kan få armplastikk på offentlig sykehus eller blir dette regnet som et kosmetisk problem ? Noen som vet noe om dette ?
Legen min sa jeg muligens hadde krav på det pga. vekttapet (og fordi jeg er vektoperert, da øker mulighetene visstnok). Jeg har ikke bestemt meg enda. Har lyst, men det ser så grusomt ut med arrene osv. Jeg får tenke på det. Bukplastikk skal jeg iallfall ha om noen år (må bli ferdig med barn først) og det får jeg dekket.
Varierer noe fra helseregion til helseregion. Tror du nok ligger innenfor, hør med legen din. Nettopp utsikten til å få dekket dette via det offentlige er en av grunnen til at jeg samarbeider så tett med legen om denne prosessen (selvsagt ligger det i bunn en god relasjon og at han er fantastisk som støtte og motivator).
Det er det jeg har skjønt, jeg er ekstrem :p Rettere sagt, jeg var ekstremt overvektig, det kommer til å blir ekstremt mye løshud (allerede sjenerende heng) - og jeg gleder meg til å få det fjernet. Arrene utenpå vil nok plage meg langt mindre enn arrene innvendig og løshud som gnager og slenger. Men det er meg, hver må finne sine svar.
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.