< Tilbake til oversikten

Ketolysestix

67kilo sa for siden:

I dag fikk jeg boken og stixene i postkassen og jeg løp inn på do for å teste urinene min. hehe

Den viser veldig mørkelilla, nesten så mørk som den mørkeste på skalaen.
Det vil jo si at jeg er i ketose og fettforbrenningen er på topp :-)

Men leg lurer på om det ikke kan være tegn på at jeg kanskje spiser for lite karber? Kanskje jeg er litt for forsiktig.

Noen som vil dere sine erfaringer med meg.

Ser at dere prater om programmet "Mat på data" og lurer på hvor jeg kan finne denne.

Jeg ble egentlig litt overrasket over at den var så mørk for jeg kan ikke si jeg merker noe særlig vondt smak i munnen osv. Jeg er utrolig slapp men så har jeg klart å pådra meg influense med halsbetennelse, kan det gi noe slags utslag tro?

Hva sier dere kloke og erfarne ketolyse tilhengere?

Gerd sa for siden:

Stixen skal brukes på kvelden 2-3 timer etter siste måltid.

Det er ikke grader av ketose, er det utslag, så er du i ketose. Men er det mørkest så kan det indikere på for lite vanninntak.

Viss du bruker søkefunsksjonen og søker på "Hva du ønsker å vite om ketose" og bruker Nille, så vil du finne gode svar og tips der :)

67kilo sa for siden:

Tusen takk Eva, den var kjekk å lese

67kilo sa for siden:

Nå har jeg sjekket urinen igjen og den er like lilla enda, 3 timer etter mitt siste måltid.

67kilo sa for siden:

Ja altså, pinnen er lilla, ikke urinen

Gerd sa for siden:

Hvor mye vann drikker du pr dag? :)

67kilo sa for siden:

Tja, jeg drikker ihvertfall 1 liter og gjerne mer.

Gerd sa for siden:

Det er nok litt lite når du er i ketose... Bør ligge mellom 2-3 liter hver dag... :)

67kilo sa for siden:

ok, så mye ja.
Da får jeg prøve på det fra i morgen.

Gerd sa for siden:

Kroppen trenger såpass ja :)

Jeg har en 0,7 liters imsdalsflaske jeg fyller på jeg.... Og drikker jevnt over hele dagen :ja:

67kilo sa for siden:

Ja jeg har en slik flaske som jeg bruker på jobben. Her hjemme går det i 3,5 dl glass.
Skal prøve å telle antall liter jeg drikker for å se at det blir nok og i dag har jeg fått boken så den skal jeg lese på senga i kveld.

Gerd sa for siden:

Kose deg med boka :D Jeg har lest min maaaange ganger....

Hyper sa for siden:

Om man ikke kjøper stixene fra ketolysesiden, hva slags stix skal man kjøpe da, og hvor?

Om jeg kun bestiller de, blir jo portoen dyrer enn selve stixene...
Stix 69.- og porto 89.-..

Gerd sa for siden:

Apoteket har også stix :ja: Men husker ikke hva de heter...

Hyper sa for siden:

Noen som vet??...
Kan jo si at jeg skal sjekke ketoser i urinen?..heter det det?..
Skal sjekke om jeg er i ketose?

Gerd sa for siden:

Limer inn noe jeg fant:

Marita sa for siden:

Tror det heter ketosticks jeg...:o
Og hvis de spør, så sier du jo bare at du skal måle om du har ketoner i urinen :)

Lisbeth sa for siden:

Ketostix heter de..men prisen husker jeg dessverre ikke..

Tvillingmamma:) sa for siden:

helsekosten her selger stix, kanskje du har en helsekost i nærheten som har dem?:)

Marita sa for siden:

Og apotekene har.. :)

Livsglede sa for siden:

Ketostix heter de på apoteket og koster 54,50 kr de har og en type som koster ca 94,- kr, men den til 54,50 er ok og måler ketonene:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.