< Tilbake til oversikten

Jeg har et probleeeem

Megvel sa for siden:

Har nå vært på helsekosten og kjøpt virgin kokosolje/smør, ser at mange tar seg en dasj hver dag (har søkt litt i søkefunksjonen ja). Den jeg fant var dyr, 18$ per halvliter.

Mitt problem: Å gubban dette er jo dritgodt! NAM:p Hvor mange skjeer har jeg lov til å gnaske i meg per dag? (Megvel holder seg selv fast i benken mens hun venter på svar...)

Forstår også det dithen at man får mer energi av dette med en gang, betyr det at begynnere (induksjon) bør bruke dette? (visstnok "Cocosa" på helsekosten)

Megvel sa for siden:

Jeg ser på oppgravde gamle tråder at det anbefales 2ss/dag. Hva skjer om jeg tar mer? Seriøst, denna boksen var megadigg.

Og, siden disse fettsyrene skal ha sånne fine antisykdomsgreier i seg

Har dere som har tatt dette regelmessig vært mer/mindre syke enn før?

Photobscura sa for siden:

Sant det er godt? :sikle:
Det som kan skje er at du får rennarumpe, for å si det pent;)
Dette er rent fett, og selv om det er bra i en viss dose, så bør du begynne med en ss først, ellers kan du risikere å bli sittende på do en bra stund.
Men når du har prøvd et par dager med en ss, og alt går bra, kan du øke dosen til 2 ss. Jeg pleier å ta en om morgenen og en om kvelden. Jeg fikk litt fyk på forbrenningen med en gang, men merket ikke forskjell på energien, som var bra i utgangspunktet.

Og, ja! De er dyre. I Norge koster Extra Virgin 160 kr på helsekosten. Om du kjøper Pure (uten smak), så koster den 100 kr omtrent i Norge, og i og med at den ikks smaker særlig, så kanskje det ikke frister å spise masse med en gang?!??:p

Lykke til!

PS: Fint om du hinter om temaet i spørsmålet når du navngir tråden, så er det lettere for dem som skal lese;)

Megvel sa for siden:

Takk for tips!

Charmtassen sa for siden:

Jeg leste et sted om noen som tok cocosa i kaffen, og tenkte "himmel, hva ER det de driver med?" Men DET er godt, asså!!! :stortsmil
Bare som et tips når du får lov til å drikke kaffe igjen (for det får man vel ikke på induksjon?)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.