Ludviginne sa for siden:
Jeg trenger litt hjelp her jeg... Leser nå og ser på antall karbohydrater på varene. Så står det på noen "derav sukkerarter". Er det noe en skal trekke i fra eller noe sånt da? Det er kanskje ikke noen fast regel...
Ludviginne sa for siden:
Jeg trenger litt hjelp her jeg... Leser nå og ser på antall karbohydrater på varene. Så står det på noen "derav sukkerarter". Er det noe en skal trekke i fra eller noe sånt da? Det er kanskje ikke noen fast regel...
SusieBlues sa for siden:
det er mange som ikke teller med sukkeralkoholer
Megvel sa for siden:
Kan du skrive et fullt eksempel?
Man trekker vel fra fiber pluss om det er kunstig sukker i (og disse er talt opp).
SusieBlues sa for siden:
I en del sukkerfritt godteri (f.eks i Life-butikkene) er det sukkeralkoholer. Når man trekker fra de fra totalt karbo-innhold, så blir det veldig lite karbo igjen.
mange som trekker fiber fra karboinnholdet på varer, da dette går rett gjennom uten å bli tatt opp i kroppen.
Jeg har dessverre ingen eksempler, for jeg regner all karbo, for letthetens skyld. Blir dessuten rar i magen av godteri med mye sukkeralkoholer...
Charmtassen sa for siden:
OBS! Sukkerarter og sukkeralkoholer er to forskjellige ting - se link her:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14134&highlight=sukkeralkohol
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.