< Tilbake til oversikten

Vinsmaking

Megvel sa for siden:

Skal ha med "digg". Må jo helst ha med en lavkarbo greie som går med folk flest og som jeg kan spise. Jeg eier ikke en bra kjøkkenmaskin så Zippylapper er utelukka. Ost, det går jo, men er det for åpenbart?

Photobscura sa for siden:

Ost er jo alltid en vinner til vinsmaking;)
Om du liker litt voksne oster, så er det bare fantasien som setter grenser. Brie er alltid en slager, blåskimmerost, sånne ting.
Å ta med noe som er for salt eller søtt passer dårlig til vin, ost vil jeg si er midt i blinken! En klassiker som alltid funker!

Nille sa for siden:

Jeg var på vinsmakingstur i Napa Valley i sommer. En skikkelig opplevelse.

Enkel mat som ikke er altfor krydret er bra til vinsmaking sa de der. Det bør være en god balanse i smaken, ikke for mildt eller for sterkt.

Forskjellige milde oster, reker/scampi på spidd (gjerne marinert), kylling biter eller tynne skriver på spidd (gjerne marinert der og - som satay kylling f.eks.) pateer og oliven.

Om det skal være "bite size" er det jo flott å ha dem på enten tannpirkere eller små trespyd.

Megvel sa for siden:

Takk for tips begge to, da tror jeg det blir en feit brie og kalamatas! Og noe digg til jenta mi. Nammi. Det er ikke så seint det begynner, og hun pleier å sove der vi besøker folk...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.