< Tilbake til oversikten

Dessert juleaften

Max sa for siden:

Jeg har ingen planer om å sprekke i jula, det ser jeg ingen vits i (men jeg er menneskelig, så det kan skje altså).

Maten julaften er jo ikke noe problem, jeg spiser ribbe og kokte grønnsaker. Men, jeg kunne gjerne tenkt meg dessert når de andre spiser, men vet ikke helt hva jeg kan spise da. Kan jeg lage moltekrem med kunstig søtstoff? Molter er ikke helt favoritten, men vi har alltid både moltekrem og riskrem julaften.

Tips?

SusieBlues sa for siden:

Du kan lage "riskrem" ved å blande vispet krem og cottage cheese. Det liker gubben min. Og så kan du lage rød saus med sukkerfri saft

JenJen sa for siden:

Jordbær med fløte går jo an..? Og moltekrem med søtning går sikkert an det og.

lokkebiff sa for siden:

Heistad har jo mange deilige desserter med lite kh:

Aprikosdessert, sjokoladepudding, jordbærgele, bringebærgele, fersken, pære, fruktkoktail, sviskedessert og vaniljesaus.
[i][/i]
Mmmm... :sikle:

sea4me sa for siden:

Jeg lager av og til gele. Fun saft og gelatinplater. 0 karbo!

Som topping er det mulig med fløte eller til og med litt vaniljesaus. Bruker Splenda som søtning. Litt karbo i dette siden vaniljesaus (uten vanilje:)) lages av melk, fløte, egg og søtning.

Men godt smaker det:p:p

energibunten sa for siden:

man kan jo venne seg av med sukkeret. bær i noe med fløte smaker ganske bra egentlig. bruker naturell yoghurt eller fløte eller begge deler og har hele bær eller smoothie. godt og ungene synes det er godt. Nå skal det forsåvidt ikke mye kunstig søtning til for at det er OK, men uten er også godt

Max sa for siden:

Klart man kan venne seg av med sukker. Jeg har knapt brukt kunstig søtning på 2 mnd, ei heller spist sukkerholdig mat. Poenget var at jeg vil unne meg en dessert som er "lovlig" på julaften.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.