Hei dere! Nå har jeg fulgt reglene for induksjon i to uker. Har dog vært borti det som Atkins så vakkert kaller "The kiss of failure" - drakk 1 glass vin lørdag i uke 1 (gikk ned i cm for det) og skeiet ut med litt kålrabistappe, 1 glass vin og 1 Baileys (:eek:) igår, dvs mandag i uke 3.
Jeg skal ned en 5+ kilo, ikke ekstremt mye altså, men vekten har ikke rast ukontrollert ned på disse ukene, og her er spørsmålet mitt:
Bør jeg forbli på induksjonskost nå fremover? Julebordsesongen innebærer jo et par "kisses of failure" til, så helt rene induksjonsuker blir det ikke.
Eller bør jeg over i fase 2?
Og I SÅ FALL: Jeg synes jeg spiser godt med grønnsaker til hvert måltid, og enda mer grønt vet jeg ikke om jeg orker! Det jeg har aller mest lyst til er å begynne med nøtter igjen, ingenting annet fra vedvarende-listen frister noe voldsomt. Er det noen med erfaringer å dele her?
Og et spørsmål til - når kan jeg øke ostekvoten? Det står at jeg kan spise ca 100g ost pr dag på induksjon, men så har jeg ikke funnet noe mer om det i boken.
Ble mange spørsmål her, tusen takk om du svarer! :)
Bare i farten her - jeg synes ikke det er noen grunn til at du skal fortsette på induksjon egentlig, med så få kilo som du skal ned. Når det gjelder ost: Egentlig ville jeg heller prøvd å kutte ut melkeproduktene for å se om det er det som stopper deg ... og heller økt en del på karbohydratene (også andre ting enn grønnsaker). Men det er meg, da, vet ikke om andre er enige :)
Vet ikke ennå om det er noe som stopper - gikk ned ca 1 cm på hvert målested første uken. På målingen igår hadde jeg gått opp igjen (resp. 1 og 1/2 cm) på to av målestedene (rumpe og lår), men nå har jeg menstruasjon, så det er umulig å si hva slags nedgang som skjuler seg bak den.
Kanskje jeg skal fortsett en uke til og se hva målingene blir da? Vanskelig å monitore nå.
Ah, skjønner. Har visst ikke helt oversikt jeg, skjønner jeg :rodme:.
Da vil jeg si at du sikkert kan spise litt nøtter og ost og litt vin. Induksjonen er jo strengt tatt bare to uker, du ødelegger nok ikke noe ved å øke på litt nå :)
Så bra! Er fortsatt litt paranoid for disse kisses of failure bare. Er induksjonsukene smadret av dette, eller er nedgangen et tegn på at det var ok?
Det jeg litt klossete prøvde å si i det første innlegget var at jeg ikke har gått så mye ned disse ukene at det vil være risikabelt for helsen å ta noen til! Litt har det gått ned :)
Jeg mener det er ok :). Det er jo ikke helt by the book, men det har sannsynligvis ikke ødelagt noe. Du er så flink til å holde deg på matta ellers at de glassene med vin du har tatt nok ikke har betydd noe.
Er som Oscar Wilde - kan motstå hva som helst bortsett fra fristelser :D Kaffen var vond å slutte med denne gangen, men nå går det bra.
Vurderer steeeerkt å lage mandelmuffins idag. Uten mel, bare mer nøtter. En muffin blir 50g mandler, som er snaut 5g karb, i tillegg til smør og egg som jo er induksjonssnadder uansett.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.