Nå er jeg egentlig drittlei.... Hadde det for to uker siden ganske kraftig, og nå har jeg fått det igjen. Har aldri hatt så kraftig mens før i det hele tatt..
Er det i det hele tatt bra å få det så ofte?? :confused: Dessuten er det utrolig plagsomt og irriterende...
Jeg har hatt voldsomme svigninger i menssykulsen denne tiden på ketolyse, men de to siste mnd har det endelig vært stabilt. Dog er blødningene mye kraftigere. Men det kan komme av at jeg nå ikke bruker noenting, husker sed gru fra før jeg begynte på pilla for 14 år siden, og før jeg fikk barn og ammet. Så nå er nok kroppen tilbake til det som er normalt for meg... Men det varer bare 4-5 dager... Og kun de to første har jeg kraftige blødninger, så er det bare litt de neste 2-3 dagene.
Ar du plages nå er nok fordi hormonene er i forandring- til det bedre:) Det går seg nok til om en liten stund:)
velkommen i klubben! her er det på og av i ett enda kjør! stort sett en uke på og en uke av. og aldri før hatt så sterke blødninger som under kuren....
jeg drømmer om at det skal gi seg snart jeg og...
Jeg bruker p-piller, og har ikke hatt noe uregelmessigheter, slik som å begynne å blø midt i et brett osv. Jeg hopper også over mensen mer eller mindre hver gang og trodde kanskje at dette skulle bli vanskeligere mtp at så mange har en syklus som er helt "lost in space", men neida, fungerer bare superdupert :D
Jeg har kobberspiral og har mensen helt som vanlig. Det eneste er at jeg blør noe sinnsykt de to første dagene..... går greit nå når jeg er hjemme, men blir nok litt "styr" når jeg skal ut i jobb igjen.
Jeg fikk mensen for 10 dager siden, blødde sparsomt de første 6 dagene, og nå har det tatt seg litt opp, selv om det fremdeles ikke er store mengder.
Irriterende
Jeg er dårlig pååfprklare, men det er fiorklart i forumet her mange ganger. Det har med at vi rokkerer ved hormonene, de kommer litt ut av balanse,så det tar litt tid å komme i gjenge igjen... Men helt medisinke forklaringer kan jeg ikke gi...
Ketolysekuren normaliserer hormonbalansen. Når kvinner er fete ( altså sterkt overvektige med insulinresistens) er hormonbalansen mot det mannlige. På kuren blir den normal kvinnelig igjen. I overgangen kan det bli trøbbel,
Kontakt evt lege og be om Provera, et gestagenhormon som stopper blødningen prompte, etter kuren (10 dager) vil du få en ny blødning :( Men deretter blir mensen normal. ( kalles populært en hormonell utskrapning :eek:- men er helt ufarlig, samme metode som når mensen skal utsettes på grunn av reise til syden;))
Jeg bruker noe som heter Implanon. Eller P-stav som de fleste kaller det.
Man velger om man vil ha den i 3 år, eller 5 år. Og da går man uten mensen den tiden :D Eneste negative med den, er at man kan ha mensen en lang periode rett etter man har satt staven inn. Jeg f.eks. hadde mensen sammenhengende i 2 mnd. Men nå er det slutt, og jeg får ikke mensen igjen før jeg tar den ut, 4/10/2010 :)
Noe som også er positivt med P-staven, er at når man tar den ut, er alle hormoner ute av kroppen med en gang. Når man går på P-piller eller sprøyte f.eks. tar det en stund før alt sånt er helt ute av kroppen.
Hmm.. jeg begynte i går, og i dag fikk jeg mensen. Jeg har tilogmed p-stav, som skal hindre at jeg får mensen. Tar riktig nok litt tid før det blir helt borte, men jeg pleier ikke å få store blødninger.. bare litt småtteri.
Kan det ha noen sammenheng med kuren? Jeg synes kanskje det virker litt rart, iogmed at jeg startet på kuren i går...:confused:
det høres jo litt rart ut ja..
men jeg er en av de som har hatt veldig lite blødninger før kuren. men underveis i kuren begynte det komme en uke på og en uke av !! fryktelig slitsomt!! så hadde jeg en skeie-ut-uke i jula og ingen mens. begynte på kuren igjen; og vips der var mensen på plass igjen!! og det er så grusomt slitsomt.....
Jeg har ikke lagt på meg av den, og her har jeg klippet ut noe jeg fant på en side om Implanon. (vet ikke om det finnes flere typer p-stav, dette er hvertfall om den jeg har):
Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Mavesmerter, kvalme, flatulens. Hud: Akne, alopesi. Metabolske: Vektforandringer nedsatt appetitt. Neurologiske: Hodepine, svimmelhet. Psykiske: Nedstemthet, emosjonell labilitet, nedsatt libido, nervøsitet. Urogenitale: Uregelmessige blødninger som kan gå over i amenoré, dysmenoré, vaginitt, ovariecyster. Øvrige: Brystspenning, smerter eller reaksjoner på implantasjonsstedet, influensalignende symptomer, smerte, tretthet, hetetokter. Mindre hyppige: Hud: Kløe, utslett, hypertrikose. Neurologiske: Migrene. Gastrointestinale: Diaré, oppkast, forstoppelse. Sjeldne (<1/1000): Urogenitale: Genital utflod, genital kløe. Psykiske: Angst, søvnforstyrrelser. Øvrige: Ryggsmerter, artralgi, blodtrykksstigning.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.