søtekrølle sa for siden:
Hvor kan jeg lese om soyaprodukter som soyamel og soyaprotein.
(Hva det er laget av, hvor mye det koster, hvor man får tak i dette)
søtekrølle sa for siden:
Hvor kan jeg lese om soyaprodukter som soyamel og soyaprotein.
(Hva det er laget av, hvor mye det koster, hvor man får tak i dette)
Iset sa for siden:
Du kan feks. google, eller du kan søke her inne, da får du opp mye info. Jeg er selv en google-oholiker. :D
Nille sa for siden:
Soyabønner males opp til soyamel, det inneholder normalt ca 20 gram
karbohydrat/100 gram. (men noen her har visst fått tak i et med mye mindre karber i). Soyamel finnes i vanlig dagligvare ved helsekost produktene, eller evt. i helsekostbutikk. Har ikke kjøpt (bruker ikke soyaprodukter) så jeg vet ikke prisen.
Soyaprotein er soyamel der man fjerner det meste av karbohydratene, altså renset soyamel. Det inneholder fra 1,5 og oppover pr 100 gram. Det billigste får du kjøpt på [url]www.ketolyse.no[/url] eller evt. i helsekostbutikk.
Det er soyaproteinet og ikke melet du bør kjøpe, - et hvilket som helst proteinpulver (også myse/whey protein) smaker bedre enn soyamelet. Det smaker grusomt !
Tips: Vi har en utmerket søkefunksjon ehr på forumet, oppe til høyre. Velg "utvidet søk" og skriv f.eks. soyai søkeord. Med stjerner på hver side. Velg at du vil ha "vis resultat som innlegg" - da får du opp alle resultat med ordet soya i forskjellige sammenhenger opp.
[size=3][/size]
Megvel sa for siden:
Tofu har nesten ingen karber da (2KH for en 1/4 blokk)! Det er soja-pudding. Det tar opp smak etter det det er oppi! Så man kan marinere etc. Den kommer i mange stivheter, fra silken soft som er så myk at du kan bruke den i smoothies eller i ostekake, til Extra Firm, som man kan marinere kutte opp og ha i stekepannen. Egner seg godt som "biter av kjøtt" erstatning. Du kan og ha tofu i kjøttblandinger eller for å drøye eggerøre.
De internasjonale matvarebutikkene har vel tofu.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.