Ser at de selger ferdig ribbefett i butikkene nå. Det sto ikke noe næringsinnhold men det burde vel være mest fett?
Jeg er ganske fersk som kokk :geip: så jeg har ikke brukt dette før, bruker dere ribbefett (ferdig type)?
Kan vel kanskje være noe å bruke istedet for meierismør i kjøttmåltider? For å variere litt.
Er vel kanskje god smak i den, eller?
Jeg fant en "pølse" med ribbefett her om dagen, og det var næringsinnhold på pakken. Nå husker jeg ikke helt nøyaktig hva det stod, men noe var det som fikk meg til å legge den ned i disken igjen. Tror kanskje det var at det ikke var rent ribbefett, men blandet med transfett (!). Det stod selvfølgelig ikke transfett, men noe men "hydrogenerert ett eller annet" fett. Prossessert fett med andre ord. Det liker hjerteinfarktene våres veldig godt! :D
Har akkurat kommet hjem fra Ica Maxi. Der hadde de også ribbefett, men det så helt og aldeles "hjemmelaget" ut. Altså fett fra de ribber de steker/griller i delikatessen. Mange av dem hadde en god del sky, så her kunne man ha laget seg en god saus.:p
Ja, de i ferskvaredisken ja! Hadde helt glemt det. Der får man selvsagt skikkelig ribbefett uten uhumskheter :lol: .
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.