Huff, er dette normalt da? har gått over fra å ha avføring så og si daglig til bare en gang i uka. Det er greit nok. Men så er det sånn at på "bæsjedagen" min er det magekramper de luxe, og minst en time på potta når det først skjer noe. Er helt skjelven og utilpass i flere timer etterpå. Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? avføringsmiddel ellers i uka? Jeg tar magnesiumtilskuddet og selen-sink (ketolyse). Er det flee som har opplevd noe lignende på ketolysekuren? (jeg har vært på kuren i 4 uker nå)
Slik hadde jeg det også i begynnelsen. Skikkelig magekramper de ytterst få gangene jeg var på do....Jeg startet i begynnelsen av oktober, og først nå de siste par ukene har magen begynt å bli normal, men er ikke like ofte på do som før (ca. 2-3 x pr. uke). Så det ååååårnær seg sikkert etterhvert:D
Det er vanlig i begynnelsen, men nå når kroppen slipper å jobbe med karbohydrater slipper vi å gå på do så ofte. Kroppen bruker mesteparten av det vi får i oss :D.
TUSEN TAKK for svar!!! :o godt å høre at det "skal være sånn" på denne kuren. Håper det går over snart da, hvis ikke så begynner jeg allerede å grue meg til neste mandag... grøss! :hylgrine:
Men... etter den toalettrunden så var jeg ett kg lettere...(måtte bare sjekke :flau: haha)
I starten merket jeg forskjell på fordøyelsen ja. Først løs, deretter motsatt. Fant ut av Lollypopbrødet hjalp på treg mage for min del (jeg knuser linfrøene, så de blir mer effektive). Nå, på 6.uka, merker jeg at magen er stabil, verken løs mage eller fostoppet ;)
Riktig det som Rubens sier: vi bruker opp det meste av maten vi spiser på lavkarbo/ketolyse, derfor blir det ikke mye avfall. Dette står det noe om i Ketolyseboka, men husker ikke eksakt hvor. Til å begynne med synes man det er veldig uvant med å gå på do så sjelden, men det er helt normalt altså. Hvis man selv føler seg forstoppet, så hjelper det å spise mere fett.
:-) Klem - Nic
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.