< Tilbake til oversikten

Hjelp! Altfor få karber!

Rattata sa for siden:

Jeg lagde min første dagsmeny i dag og kjørte den nå gjennom "Mat på data"- programmet. Det regnet ut at dette ga meg 3,2 KH!

FROKOST:
2 speilegg + 3-4 skiver bacon
4 sukkererter
(det er alt som er igjen etter at jenta mi på tok et dypdykk ned i pakken i går :) )

LUNSJ:
1 kyllinglår
1 kopp salat/alfalfaspirer m/ epleedikk og Udos Choice

MIDDAG:
Det samme som lunsj

KVELDS:
75-100g ost rullet inn i salatblad
evt 1/2 boks tunfisk m/pepper

Skal jeg virkelig pøse på med salat o.l til jeg kommer opp på ca 20?

:confused:

Megvel sa for siden:

Hva med litt brokkoli og avokado?

Rattata sa for siden:

Det kan jeg prøve. Jeg ble veldig overrasket - trodde jeg skulle være skikkelig forsiktig med det grønne!

Rattata sa for siden:

Hvis jeg spiser en hel brokkoli og en hel avocado (oppført som rå i programmet) er jeg oppe i 12,1 KH....
Det ser ut til at jeg kan forspise meg på grønt, hvis jeg vil...

ELller er det noe jeg har misforstått og glemt?

Distrea sa for siden:

Du kan spise ganske mye grønnsaker hvis du ikke spiser andre karber, ja. Men nå veit ikke jeg hvilken kostholdsfilosofi du følger, eller hvor mange karber du har bestemt deg for å ligge på.

Sukkererter er noe jeg holder meg unna.

:)

Rattata sa for siden:

Jeg følger Atkins induksjon og de matvarene som står på lista der. Jeg glemte jo å tenke på at når jeg regner 0 karb som 1 så må jeg legge til 4 til på kyllinglårene (marinerte) og eplecider-edikken. Men det blir likevel mer grønt enn slik jeg har forstått induksjonslista...

Hvorfor ikke sukkererter?

Megvel sa for siden:

Ja det kan du si... På atkins sin hjemmeside snakke de ikke mer om kopper men så og så mange karbers verdt.

Distrea sa for siden:

innebygd... smaker det søtt så spiser jeg det ikke :D

Nille sa for siden:

Om du ikke liker dem er det greitt å lavære å spise, men for ordens skyld så står de på tillatte grønnsake lista til Atkins. Det er MANGETOUTS som er de med minst karber. Det er de flate sukkerertene. De runde/lubne smaker søtere og har mer karber.

Rattata sa for siden:

Jeg elsker sukkererter og vet at de står på lista :)
Nå ser jeg jo at jeg kan spise mer av dem enn det jeg trodde!

Sol sa for siden:

Er det veldig viktig å få i seg 20-25 karber pr dag? Hvis jeg føler meg fornød og mett ved å spise proteiner og fett toppet med litt grønt, men neppe så mye som 20-25 k pr dag? Har liksom kommet inn i tralten med mest fett litt mindre proteiner blandet med en dasj grønt nå det passer. Godt inspirert av Skaldemann.

Kiloene raser ikka av akkurat, men dette funker for meg og jeg har ikke dårlig tid. Gjør for få karber at vektnedgangen ikke skjer? Uten karber har vel ikke kroppen noe annet valg enn å leve av fettet?

Er bare halv-studert i dette emnet, venter på bedre uten brød-boka, men føler jeg har både Skaldemann og Lindberg under huden. Uten sammenligning forøvrig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.