:sukk: Savner å kunne proppe i meg klementiner:( Jeg spiser av prinsipp kun klementiner i desember, i går kom minsten med en båt til meg, og jeg kunne jo ikke si nei når han ville dele med mamma... Og det ga virkelig mersmak og nå drømmer jeg om å kunne spise en hel klementin...
Trøste meg da folkens... Men jeg skal bake mandelmakroner og pikekyss da, og smake på en av hver. Skal lage melis av fruktose!
Åhhh, klementiner! Jeg drømmer om å trykke i meg 5-6 stykker! (egentlig en hel kilo, men det tør jeg ikke å si) Det er så mange utfordringer i desember! Frukt er jo så godt. Nei, jeg får gå å hente med en kokosmakron.
Jeg tok 5 eggehviter (store egg), en kvart kopp splenda og en pose (250 g) kokos. Eggehvite og splenda piskes stive, så har jeg oppi kokos. Stekes på 150-200 C til de får "riktig" farge. Tror kanskje det var 10-15 min.
De ble ikke så søte og saftige, så neste gang jeg lager skal jeg bruke 6-7 eggehviter og mer splenda.
En hel klementin har fem net-karber (eller sju, alt etter hvem du spør på nettet). Så det er jo ikke så fryktelig da! Smake en båt eller ha en halv må vel definitivt være lov, vel?
Jeg skal bruke klementiner til utskeielser. Det og Bacongull!
Skal kose meg skikkelig!! Deilig å skeie ut og likevel ha "kontroll" og ikke spise sukker..
Barna himler med øynene når jeg tar en halv clementin til dessert...
Haha, dere er søte.
Tradisjon tro så har jeg et par utskeielser i jula, jeg er jo så lavkarboprippen og skeier ikke særlig mye ut ellers. Så det blir definitivt lefse/flatbrød til rakfisklaget andre juledag. Og én potet andre juledag. Uuuu! Jeg er gæren:D
Er allergisk mot sitrus så jeg kan ikke innta klementiner eller juice eller noe som helst, selv ikke når jeg er ferdig meg kuren. furte
Kall meg bitter og inneslutta...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.