Har gått på ketolyse i to uker nå og alt går kjempefint, men jeg har noen spm nå som det nærmer seg jul.
Vet noen om det er mulig å kjøpe sjokolade uten sukker uten å ruinere seg helt? De har den på helsekosten, men det blir jo litt dyrt da.
Og hva er polyoler? Finner dette på baksiden av flere drops (deriblant Weightwatchers sine). Er dette noe som ikke taes opp i kroppen?
Har funnet et søtningsmiddel på Lidl som kun gir 0.2 karb hver 100 ml, heter Cologran. jeg har det som er flytende og det står at 300 ml er søtet med 36 g cyklamat og 3.6 g sakkarin.
En liten kommentar til alle som legger inn oppskrifter, kan dere ikke væresåsnille å skrive inn mengden karbohydrater til hver oppskrift? da slipper jeg å bruke så mye tid på å sjekke hver gang jeg finner noe jeg har lyst til å prøve.:confused:
Ellers så synes jeg at disse sidene er helt fantastiske og til stor hjelp.:D
Du har vel ikke tenkt å spise så store mengder sjokolade i julen at det er snakk om å bli ruinert. Isåfall kommer du nok til å få "renneræv" før øynene er mettet siden maltitol har lakserende effekt.
For å få signaturen din til å virke må du velge BB-kode. Du har lagt inn html-kode, det er ikke støttet her på forumet.
Har vel egentlig ikke noe ordentlige svar til deg. Men prøver allikevel.
Jeg kjøper ikke noe av sukkerfri sjokolade annet enn en atkinsbar i ny og ne, den spiser jeg da som et måltid og da syns jeg ikke det er så ille pris.
Tror stort sett sukker fri sjokolade er HØYT priset.
Dette med at karbohydrat innholdet ikke står i oppskriftene skyldes nok at ikke alle regner det helt eksakt. Dessuten hvis det fek står en blomkål i oppskriften kan det være stor forskjell på vekta og dermed også karbinnholdet.
Men alle er helt frie til å regne og legge det til ;)
Sukkerfritt sine er ikke særlig dyre, men de er INNMARI søte (men kan hende jeg er blitt for avvent sukker;)). De er søtet med maltitol, og er dermed helt sukkerfrie.
Du får kjøpt dem i de fleste litt velassorterte butikker, som meny og ica, og også på en del helsekoster. Tror en 150 grams plate koster drøye tjue kr.
Men av en eller annen grunn har de ikke trukket fra sukkeralkoholer. Men om jeg ikke husker feil så står det hvor mye av karbene som er nettopp det.
Hadde ikke planer om å spise så veldig mye av sjokoladen da, men planen var å lage noe godt til jul som jeg kan spise med relativt god samvittighet.
Har nemlig en tradisjon med at vi lager marsipan i forskjellige fasonger som vi etterpå pynter/ruller i smeltet sjokolade.
Og nå har jeg fått tak på både sjokolade og marsipan uten sukker så samvittigheten vil være litt bedre:D etter jul.
Jeg kan ikke spise et par ruter sukkerfri sjokolade før jeg blir dårlig engang.
Vil heller anbefale mørk sjokolade. Skal lage Delfiakake til jul, jeg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.